jump to navigation

3 metode de marketing nu tocmai etice iulie 18, 2011

Posted by cferseta in diverse.
Tags: , ,
trackback

In ultima vreme am inceput sa vad din ce in ce mai multe gimmickuri de marketing care sa mai creasca putin vanzarile, care sunt la limita eticii si multe chiar o depasesc. Si nu mi se pare ok ca un brand care se doreste a fi brand serios sa apeleze la astfel de tertipuri psihologice.

Sucuri 100% naturale. Si cand te uiti pe eticheta la unele din ele vezi, de exemplu la sucul de tomate 100% ca contine 2% sare. Sau la sucul 100% de portocale ca are si putin aditiv suplimentar (Ce-i drept, sunt putine branduri). Frate, daca are 2% altceva, de ce mai spui ca e 100%??? Asa poti sa spui si la sucurile still drinks ca cei 4% suc de fructe este 100% suc natura, si pe urma 96%  apa, benzoat, colorant, etc…

Din pacate, situatia asta se intalneste cam la toti marii producatorii, la care ai pretentii… 😦

Reader’s Digest Trusted Brand. Multe branduri romanesti isi pun urmatoarea sigla in comunicare. Pentru cine nu stie, pare ca este o mare smecherie sa fii votat de cititorii revistei arhi-necunostute in Romania . Cum functioneaza? Tu, ca brand guardian, esti sunat de forta de vanzari a respectivei entitati si ti se spune ca brandul tau este POSIBIL sa fie votat de catre cititorii RG ca fiind trusted brand. Evident, trebuie sa cotizezi. Si pe urma te voteaza ei pana iesi, dupa care iti dau jpg-ul sa ti-l pui in comunicare. Bullshit. Si daca ai avea brandul „Arici Pogonici”, daca ai plati ti-ar putea da acest jpg care pe oamenii normali ii fac sa creada ca e THE MOST TRUSTED BRAND. Cine il foloseste? Dacia (care e mai de incredere ca Mercedes) si altii. Din cand in cand mai fac cate un press release…

De 2 ori mai multi pampersi! (in pachetul de 100 pampersi fata de pachetul de 50). WTF? Multumesc. Oamenii, foarte civilizati apeleaza creierul meu care cauta cea mai buna valoare pentru banii cheltuiti sa imi ofere un %. Si au dreptate, in pachetul de 2x sunt de 2x mai multi pampersi decat in cel de x. Nu mint deloc. Dar felul in care o scriu ma fac sa cred, in inertie ca acel procent este un procent de reducere, ceea ce nu este adevarat. De fapt, de multe ori, paradoxal, pretul la pachetul jumbo per pampers este chiar mai mare decat la pachetele mai mici.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un comentariu