jump to navigation

Mobile Marketing Conference Mai 13, 2009

Posted by cferseta in mobile.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Azi sunt la Mobile Marketing Conference, sa mai invat si eu ce mai este nou  in acest domeniu, in care noi suntem in epoca de piatra fata de asiatici. Multumiri Manafu

Ce mi se pare interesant de retinut:

  • europa de est este fruntasa la penetrarea mobile (120%) – mai mult ca europa de vest sau state
  • 4 miliarde telefoane in 2008
  • 2008 in ro s-au vandut 5 MM telefoane
  • 37% din romani primesc mesaje publicitare, 8% raspund la ele.
  • 16% rata de raspuns pentru mesajele publicitare pentru auto
  • sms follow up, sms reply, sms click 2wap, sms click2call, sms branding – sms brand awarness scade
  • 44% din japonezi raspund la reclamele prin sms
  • in romania rata de raspuns variaza intre 5-25%
  • cupoane virtuale de reduceri – rulz, dar nu la noi
  • 18-34 – cei care sunt responsive la mobile marketing
  • piata mobile marketing in romania – 3,5 MM in 2008
  • se trimit masiv sms-uri din strainatate catre romania (pentru ca sunt mai ieftine)
  • estimare 2009 piata 4 MM
  • 140 operatori de telefonie mobila in lume
  • in UK 3MM sms-uri si mms-uri cu scop publicitar pe zi
  • MMS-urile scad ca mobile marketing activities
  • in franta au cresteri de 50-60% la publicitatea mms ( e mai emotionala, mai touchy )
  • la bluetooth – rata de raspuns e mai mare ca la sms marketing
  • 2% rejecteaza publicitatea prin bluetooth, pentru ca nu cunosc expeditorul
  • la bluetooth 40-43% atinsi, 54-71% accepta mesajele, 11-12 % rata de raspuns (vs 28% rata de raspuns in Spania)
  • recesiunea nu afecteaza businessul de mobile
  • 116MM eur in 2008 – cifra de afaceri generata de romani
  • 70% din oameni au cunostinte ce inseamna bluetooth, wap, etc
  • la siturile mobile: bannerele sunt preferate in josul paginii. Deasemenea, ajuta sa ai si un mic text
  • web2.0 trece pe catre mobile 2.0.
  • .mobi, /wap – 45%
  • siturile mari au succes teribil pe mobile
  • retele sociale pe mobile – cea mai mare crestere a unei industrii la nivel mondial!!!itsmy, habbo hotel, tohato
  • barcode 2d – 82% japonezi raspund la barcode sms
  • sunt mai multe telefoane mobile decat televizoare + calculatoare la un loc

Dan Vartopeanu – Voxline

  • cea mai puternica arma in marketingul mobile: personalizarea
  • cei de la bmw au trimis sms-uri cu oferta pentru cauciucuri de iarna, oferta personalizata pentru fiecare posesor de BMW
  • in Coreea, 98% – vino si ia gillete
  • supertare: aplicatie care ruleaza in background si daca aude ca te uiti la reclame la tv, identifica sunetul si pe urma iti trimite oferta pentru respectivul produs. Deci asculta si ce vorbesti tu :)))))
  • cyworld – 30k branduri
  • localizarea este extrem de utila _ GPS.daca masina e furata, trimiti un sms la computerul masinii
  • pornirea climatizarii din casa cu SMS inainte.
  • tehnologia exista – trebuie doar sa vezi cum o folosesti, prin creativitate

Cercetare piata

  • 98% folosesc telefonul pentru voce, mms 22% net 28%, bluetooth 52% sms 80%
  • jumate din romani au telefon cu acces la net, si jumate din astia chiar il si folosesc
  • 30% din oameni URASC sa primeasca reclame pe telefonul mobil
  • daca nu iti faci reclama, nu existi – schimbare de mentalitate de la „isi fac reclama pentru ca nu vand”
  • pe criza cresc numarul de sms-uri
  • tipuri de consumatori: adaptabilii, interactivii, rezervatii, exigentii

Eram – Netopia

  • 311MM sms-uri trimise
  • 67% prepaid
  • selfpromo la serviciul lui web2sms

The Cehia Guy

  • start collenting telephone numbers + ask permission
  • mobile advertising on portals 3-6% ctr
  • niciodata sa nu faci o prezentare publica cu tonul vocii egal. Poti sa anunti si ca a luat hotelul foc, oamenii tot nu vor mai percuta la mesaj

Maia partea 2

  • trebuie sa vii tot timpul cu ceva nou, ca ii „perimezi” pe consumatori
  • dar daca il faci prea inovativ, nu ii mai atingi pe toti. e o balanta…

Seitan – Hitmail

  • rulz trimiterea de cod
  • din ce in ce mai multe intrari valide in promotie
  • rata de validitate pe sms e mai buna decat pe web 95% v 91%
  • valoarea premiilor date scade
  • rata de redemptie a crescut la 25%, fiind stabilizata
  • un consumator trimite in medie 3 sms-uri intr-o promotie cu sms
  • ce influenteaza redemptia: bugetul de media, push sms, valoarea totala a premiilor, valoarea premiului mare (care iti ia ochii),
  • am castigat The Mobile Marketing Handbook, ca am estimat cel mai aproape numarul de campanii pe sms pe care a facut-o Hitmail de-a lungul timpului🙂

Cam atat. Dupa pranz a trebuit sa plec.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: