jump to navigation

Nu-ti convine? Reclama autoritatea, nu faptuitorul. Rezolva procedura, nu doar fapta Ianuarie 23, 2017

Posted by cferseta in diverse.
trackback

zombie

Ne plangem ca traim intr-o tara unde legea este facultativa.

A durat foarte mult pana cand am prins ceva curaj sa ii reprosam in fata celui care greseste, fara sa ne fie frica de el. Foarte bine. Dar nu functioneaza intotdeauna recurent, mai ales daca respectivul are un strat gros de sorici sau beneficiile incalcarii legii sunt mai mari decat potentiala pedeapsa la care ai certitudinea statistica ca nu ti se va aplica.

  • La majoritatea televiziunilor de stiri se fac manipulari si afirmatii grosolane.
  • Un nesimtit parcheaza pe locul tau pe parcare. Sau iti blocheaza garajul.
  • Stapani de caini care nu aduna „productiile” patrupedelor cand ies pe afara.
  • Un antreprenor construieste un bloc de 10 etaje langa casa ta, desi are voie doar de 4.
  • Cetateni care arunca gunoi nestingheriti pe strada.
  • Oameni care nu colecteaza selectiv, desi ar trebui.
  • Soferi care merg peste viteza legala pe anumite segmente de drum.
  • Un politician care afirma lucruri false
  • Etc…

Fiecare dintre cazurile de mai sus ar avea o entitate statala care ar trebui sa o gestioneze. CNA, politie, primarie, … Si daca aceasta entitate si-ar face treaba GARANTAT, daca ar exista certitudinea pedepsei, atunci mult mai putini dintre cei care gresesc voit ar face asta, punand in balanta costurile. Civilizatie cu bata, asa cum se intampla si in vest.

Dar autoritatile care trebuie sa indeplineasca masurile coercitive nu isi fac treaba. Autoritatile se complac.

SOLUTIA
Decat sa ridici vocea la cel care a gresit, este mult mai eficient sa ridici vocea la cel care trebuie sa asigure coercitia. Pentru ca daca si-ar imbunatati procedurile + vointa, atunci ar rezolva mii de probleme de genul reclamat de tine. Altfel, energia ta s-ar consuma pe fapte punctuale, iar data viitoare foarte posibil se va intampla din nou. Mai bine ajuti la impamantenirea unei proceduri care sa se aplice decat sa faci tu singur dreptate.

Asa ca:

  • Daca nu iti place ca cei de la Antena 3 si RTV mint cu nerusinare, reclama la CNA + reclama CNA-ul la forul superior, eventual chiar fa plangere personala de abuz in serviciu sau neglijenta in serviciu.
  • Daca nu iti place ca cineva ti-a facut un bloc in fata geamului tau desi nu avea voie, reclama la primarie si reclama primaria mai departe, ca nu si-a facut treaba. Si bonus reclama si primarul personal. Data viitoare o sa fie mult mai atent cand o sa isi faca treaba.
  • Reclama autoritatea ca nu isi face treaba! Eventual reclama persoana factor de decizie din cadrul autoritatii, ca sa fie mult mai personala

Reclama procedura si respectarea ei, nu doar cazurile punctuale!

Doar asa o evoluam. Prin proceduri care se aplica garantat.

 

Anunțuri

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: