jump to navigation

Impresii din Kiev Iunie 18, 2011

Posted by cferseta in diverse.
trackback

Saptamana trecuta am fost prin Kiev. Cateva impresii generale:

• orasul este foarte frumos, mult mai frumos ca Bucurestiul
  • cladiri istorice, maiestoase, rusesti, bine facute
  • la metrou este PLIN de reclame, mai mari, mai mici, mai ovale, mai patrate… iti da senzatia de vechi
  • toti oamenii sunt la fel
  • am cele mai lungi scari rulante pe care le-am vazut vreodata. Nici in londra sau in ny nu sunt asa ceva. Iti pocnesc urechile de la diferenta de presiune
  • se vede ca le place sa lucreze in piatra si metal.
  • nimeni sau aproape nimeni nu vorbeste engleza. Nici macar tinerii. Si hotel managerul unde am stat, in buricul targului, trebuia sa ma chinui sa inteleg ce zice
  • nu intelegeau foarte bine nici literele latine. cu o harta a metroului printata de pe net, cu denumirile locatiilor in litere latine, nu prea se descurcau repede sa ne explice ce si cum
  • preturile mult mai mici decat in Romania. Cel putin la mancare
  • Pe strada am mancat o shaworma locala, cu piure de cartofi in loc de cartofi prajiti si cu carnati in loc de carne. Interesant.
  • MULTA politie
  • Industria luxului este mult mai dezvoltata la ei decat la noi.
  • Toate femeile si fetele pe strada aratau de nota 10. Mi-am adus aminte de fratii nostrii de peste prut aici🙂
  • In centru, mult mai cosmopolit ca la noi: formatii, dansatori de breakdance, mimi, alba neagra varianta ucrainiana
  • La vama, foarte suspiciosi, unde mergem, cat stam, de ce mergem, cand plecam, etc.
  • Berea scumpa pe la localuri
  • Kievul este orasul pasajelor pietonale. Peste tot, la orice strada, pasaje. Deja ma enervam de cate ori trebuia sa coboram-urcam
  • Foarte curat
  • Icrele negre sunt super negociabile. Mai ales in secunda in care se prind ca nu esti din partea locului.
  • La aeroport sunt rechini deghizati in taxi la fel ca la noi. Bine ca am citit pe tripadvisor inainte sa ajungem acolo sa nu ii bagam in seama