jump to navigation

De ce nu merita romanii bacsis Noiembrie 25, 2010

Posted by cferseta in diverse.
Tags: ,
trackback

Romanii nu merita bacsis, pentru ca nu au bun simt si ca atare nici acea cultura a clientului, care exista in atatea tari.

Exista o vorba, cu facerea de bine… Si o simt de fiecare data cand ma duc la o carciuma si la final, la nota se pune problema sa las bacsis. Ori cand imi este livrata mancarea la usa. Ori cand ma duc la frizer.

Simt ca cel care primeste bacsisul nu apreciaza recunostinta mea sub forma de bacsis. Pur si simplu i se rupe. Se considera indreptatit sa primeasca acel bacsis, si nu considera necesar sa faca nici un efort pentru el. Iar eu ma astept la un simplu „multumesc”. Un zambet. O privire calda. Si nu o primesc si e frustrant.

Am crezut ca o fi ca las prea putin (de obicei las 10% din nota). Am zis hai sa las mai mult, sa vad daca reactia e una mai euforica. Nope. Doar o singura data mi s-a intamplat, ca fiind nas la niste prieteni sa dau popei 1000 ron si el sa imi multumeasca si direct si prin alte persoane cu care a mai vorbit. Si m-am simtit al naibii de bine. Acea recunostinta a meritat banii dati (trebuie mentionat totusi ca respectivul popa nu era din bucuresti, ci dintr-o comuna limitrofa, unde nu prea avea asa de multe nunti :))

Ca atare, am decis sa mai dau bacsis. Pentru ca vad ca il dau degeaba. Asa ca prefer sa nu mai dau. N-ai cu cine domne.

Pe de alta parte, ma deranjeaza o presiune venita din partea mesenilor: „Cum adica sa nu dai bacsis???? Ce daca mancarea nu a fost buna, ce daca am stat jumate de ora cu mana pe sus sa ma vada, ne-a pus in plus la nota paine, desi nu am comandat-o? TREBUIE sa ii dai ceva…. Ce o sa creada despre noi?”. Nu ma intereseaza de altii. Ma intereseaza doar despre mine. Si daca nu am primit serviciile la standardul la care ma asteptam, nu vad de ce sa platesc pentru ele. Nu ma astept sa invete ceilalalti cum sa isi trateze clientii ok, ci ma astept sa nu ma mai simt eu nerecunostinta de fiecare data cand mai dau bacsis.

 

Comentarii»

1. Madalin - Noiembrie 25, 2010

Te-ai suparat rau:).
Ai dreptate pe fond insa stii cum e romanul, nu apreciaza nimic cand este obisnuit cu acel ceva.

Bafta

2. cferseta - Noiembrie 25, 2010

am comandat niste pizza in weekend si dupa ce am dat omului si bacsisul si i-am zis multumesc, mi-a intors spatele si a plecat. m-a lasat masca. imi venea sa ii cer banii inapoi🙂

Alexandru Nistor - Noiembrie 25, 2010

Am patit si eu asa cu cei de la Pizza🙂

Insa ieri am dat peste cel mai tare chelner ever🙂 Mereu a discutat cu noi , a zambit , a multumit . Am ramas asa cu gura deschisa … Deci se poate si bine

cferseta - Noiembrie 25, 2010

da, stiu de exemplu un caz in care o carciuma din bucuresti a angajat persoane cu un usor handicap psihic (schizo). Baietii veseli. Si sunt extraordinari in a socializa cu clientul…🙂 Si pe langa faptul ca te fac sa te simti bine, stiu si sa faca upselling. Nu ca „meseriasii” din majoritatea carciumilor de regat.

3. Alex - Noiembrie 25, 2010

Dintr-o simpla comparatie intre un frizer din Bucuresti si unul din Timisoara rezulta acelasi lucru. Fiind obisnuit cu cei din Timisoara am mers de curand sa ma tund in Bucuresti si am ramas surprins de aroganta si ignoranta frizerului. In timp ce ma tundea vorbea si la telefon; sau daca nu era la telefon vorbea cu alt frizer de alaturi despre treburi de rutina, iar in timpul asta nu tundea deloc..pur si simplu eu stateam pe scaun si asteptam ca le sa termine de discutat pentru a-si relua activitatea de a ma tunde.

In final abia asteptam sa plec de acolo cat mai repede si nici prin cap nu mi-a trecut sa ii las bacsis. Daca eu nu m-am simtit ok mi se pare absurd sa las un bacsis, deoarece va continua in acelasi fel si cu alti clienti si niciodata nu va invata sa isi respecte clientul.

cferseta - Noiembrie 25, 2010

ieri am fost si eu la tuns la un frizer nou. In afara de faptul ca avea un limbaj de mahala, ca vorbea cu toti din frizerie, m-a lasat si cu ciuful in vant („Pai sefu, nu mai sta pe spate ca inainte”), am jurat ca nu mai calc pe la el….

Sa moara de foame…

4. Alex Marciuc - Noiembrie 25, 2010

Foarte bine faci. Au impresia, frate, că bacșișul e un drept, nu un privilegiu. Tocmai de aia se poartă ca niște ratați cu sapa în ghiozdan.

cferseta - Noiembrie 25, 2010

da. faina expresia, cu sapa in ghiozdan🙂

5. Cora - Noiembrie 27, 2010

Eu am aceeasi problema cu prietenii. Multi imi spun ca ‘te rade lumea ca nu lasi bacsis’. Dar banul ala eu il muncesc si vreau sa se duca la cineva care are un minim de bun simt – nu mai zic si de alte eforturi…

cferseta - Noiembrie 27, 2010

🙂. nu trebuie sa ne intereseze „ce zice lumea”.

6. Mirel - Decembrie 1, 2010

ok… nu lasam bacsis… dar cum suna… „nu am schimbat” te obliga cumva… si daca insisti pari penibil…


Lasă un răspuns

