jump to navigation

Cum sa faci bani de-o vila daca esti angajat ANAF Iulie 21, 2010

Posted by cferseta in diverse.
Tags: ,
trackback

Cei care au firme, de multe ori au treaba cu aceasta institutie care ii pronunti numele cu o profunda neplacere: ANAF

Deasemenea, foarte multi din cei cu firme si CARE ISI PLATESC TAXELE LA TIMP: TVA, impozit de x, impozit de y. etc, etc (in conditiile in care si eu am acum de recuperat o GRAMADA de TVA) primesc SOMATII de plata a datoriilor.

Pai, draga ANAF, zice contribuabilul siderat, eu am platit la timp TOATE datoriile catre tine. De ce imi zici ca nu le-am platit? Si de ce ma pui sa platesc o gramada de bani penalizari? INCAPABILULE!!!!

Sistemul este asa: toti banii care ii platesti la stat se duc intr-un singur cont. Si chiar daca faci op-uri diferite, ei considera banii care ii primesc ca un debit si trebuie sa faca REPARTIZARE MANUALA pentru sumele incasate si datoriile pe care figurezi.

Problema este ca desi ai platit, daca ANAF nu face aceasta repartizare manuala, tu figurezi cu restanta. Adica tu figurezi cu restanta la ei DESI ai platit, pentru ca ei sunt incapabili sa faca aceasta matchuire intre datorii si plati.

Ticalosenia merge si mai departe, pentru ca ai la dispozitie doar 30 de zile in care poti sa contesti decizia/somatia, altfel ea devine executorie.

Bine, bine, dar unde este smecheria. Intelegem ca sunt incapabili, dar de ce totusi acest lucru se intampla. Nu este cumva mai mult de atat?

Ei bine, am aflat raspunsul de curand.

Inspectorii ANAF au tot interesul sa te faca sa ai restante, pentru ca pe urma, prin repartizare manuala efectuala ulterior somatiei ei sunt premiati cu 25% din suma recuperata de ei din debit! Adica eu platesc, ei zic „nu multumesc”, eu platesc penalitati si iei incaseaza 25% din impozitele mele pe care le raporteaza ca fiind restante platite datorita lor. Asta e TICALOSIE!

Si acest sistem ticalosit se perpetueaza in continuare.

Comentarii»

1. ionescu - Iulie 22, 2010

de treaba asta nu stiam. e destul de grav ce se intampla.
rezolvarea problemei o vad salvand „log-urile” platilor a mai multor firme care isi fac platile mai repede decat trebuie, si cand se intampla ce ai spus tu, se poate actiona in instanta cu multe dovezi.
desi daca stau bine si ma gandesc, ni s-a intamplat si noua in firma odata treaba asta, platisem si la ei figuram ca nu am platit.


Lasă un răspuns

