jump to navigation

De ce eu claxonez in trafic Iulie 6, 2010

Posted by cferseta in diverse.
Tags: , ,
trackback

Am vazut in ultima vreme tot felul de campanii anti-claxonat. Se pare ca e la moda sa fii cat mai flower power, sa traiesti sanatos, sa fii zen.

Ei bine eu claxonez! Da, pentru ca ma enerveaza groaznic cand vad ca primul de la stop doarme pe el si trece o secunda si el nu se misca. Mai ales cum sunt semafoare care dureaza cateva secunde. O singura treaba ai cand esti primul. Sa te uiti la becul ala verde si cand se aprinde sa pleci imediat. Nu sa admiri peisajul, sa fluieri dupa gagici, sa te uiti in oglinda daca ai mancare intre dinti sau sa te machiezi.

Eu claxonez cand un alt participant la trafic merge ca mortul. Ii dau un claxon sa se trezeasca, poate a adormit. Eventual, ii dau si flashuri

Eu claxonez cand imi taie cineva fata. Atunci pun toti decibelii in functiune si condimentez si cu comenzi verbale. Poate omul este un bou si atunci mai afla ca cineva crede acelasi lucru despre el. Daca este incepator, il crut, ca am fost si eu ca el.

Eu dau flashuri cand las pe cineva sa se bage si respectivul nu imi multumeste. Multumeste, tarane, ca data viitoare ma faci sa nu mai fac acte de bunatate in trafic, daca vad ca nu sunt apreciate.

Eu claxonez cand vad un porc care arunca pe geamul masinii gunoi. Eventual si flashuri, sa simta putin xenoanele la retina. Si ma sochez nonstop cand ii vad mirati ca se uita la mine si nu stiu de ce ii claxonez. Boi.

Eu claxonez. Pentru ca o consider o forma de implicare, de luat atitudine in trafic. Orice greseala trebuie penalizata, altfel ne scaldam in aceiasi indolenta care ne caracterizeaza ca popor.

Eu claxonez pe toti adormitii care stau pe banda a doua pe sosea si nu se dau la o parte nici sa crape. (l-am vazut pe unul care avea o dacie 1300 tunata si avea un autocolant: „Nu claxona, ca nu ma dau la o parte”. L-am testat si asa era. )

Nu imi face foarte mare placere sa claxonez. Dar mi-ar face foarte mare placere sa nu am motive de claxonat. Sa vad cum totul merge cum trebuie. De asemenea nu imi face placere sa aud claxoane. Dar asta este un rezultat, nu o cauza.

In schimb eu sunt multumit ca nu generez claxoane de la altii. Pentru ca incerc sa fiu cat mai neamt. Sa nu incurc pe nimeni, sa fiu civilizat. Dar suntem putini. Poate ca intr-o zi nu voi mai fi nevoit sa claxonez. Pana atunci insa, …

Comentarii»

1. Ionut - Iulie 6, 2010

Eu mai claxonez cand sunt pe banda a doua si vad pe cate unii „smecheri” care depasesc pe linia de tramvai si apoi vor se bage in fatza mea, ca sunt io mai prost.

In rest, total de acord cu tine!

2. Bogdan - Iulie 6, 2010

ma bucur foarte tare ca tu claxonezi. eu, ca stau la etajul unu, la cativa metri de o intersectie aglomerata, ce vina am ca tu si sute ca tine claxonati? ti-am facut ceva? nu cred. si totusi, trebuie sa aud sute de claxoane zilnic. pietonul ce vina are? cel de pe trotuar, sau cat i-a mai ramas din trotuarul pe care tot tu i-l ocupi. vanzatorul de ziare de la colt ce vina are? oamenii din statie? cam ce crezi ca rezolvi daca claxonezi? o sa se simta taranii din trafic? nu, o sa se enerveze si vor claxona la randul lor.

3. cferseta - Iulie 6, 2010

@bogdan – mi se pare interesant ca in sfarsit toti cei care erau frustrati de claxoane au in fata un exponent al clasei claxonagiilor (adica eu).

Sincer, imi pare rau de tine. Si te inteleg. Dar punand lucrurile in balanta, din punctul meu de vedere (egoist) consider ca in continuare claxonatul este o solutie.

Apropo, te-ai gandit ca claxonatul salveaza vieti? Pana la urma de aceea s-a inventat avertizarea sonora.🙂

Tu esti o victima colaterala. Ce pot sa iti recomand (in gluma):
– pune termopane
– emigreaza (sa fii intr-o tara in care lucrurile merg cum trebuie)
– claxoneaza si tu
– pune o pancarda la geamul tau care sa scrie „Pleaca acum de la stop in loc sa citesti aceasta pancarda. Vei evita sa te claxoneze ciumpalacul din spatele tau si sa ma streseze pe mine”. Adica sa faci educatie.

Referitor la ce zici tu cu claxonatul inapoi: din experienta mea, oamenii nu claxoneaza inapoi. Foarte rar se intampla.

Daca un bou blocheaza intersectia, tu recomanzi sa nu fac nimic? Sa zambesc intelegator pana respectivul smecher poate sa treaca. Nu, eu vreau sa ii creez un sentiment de vina, atat cat pot. Pe unii ii doare-n cot. Dar la multi functioneaza. Si poate data viitoare nu se vor mai baga.

4. nunu - Iulie 6, 2010

claxonul ne la locul lui, sau agresivitatea in trafic se pedepseste, ai obligatia sa te predai la politie

5. Father Mcfeely - Iulie 8, 2010

Prietene, esti praf!
-Deci eu daca sunt primul la semafor si n-am zbughit-o intr-o sec, gata..deja imi iau claxoane, injuraturi, etc.
-Cat de prost sa fi sa dai fleshuri unuia „care nu ti-a multumit” ?
-Aici deja sunt fara cuvinte..:”Eu claxonez. Pentru ca o consider o forma de implicare, de luat atitudine in trafic. Orice greseala trebuie penalizata”
Hai sa-ti spun eu de ce claxonezi. Pt ca esti doar un cocalar de 2 bani care se crede zmeu in masina. Campaniile alea de care vorbeai sunt indreptate strict impotriva unor prosti aflati in trafic…asa ca tine.

6. cferseta - Iulie 8, 2010

@Father Mcfeely
LOL. esti genial.

pe tine te-as claxona asa, bonus, doar de cocalar de sunt. LOL.

7. tudor - Iulie 8, 2010

am si eu o intrebare (ca vad ca stii cand sa claxonezi):
Tu ai fost claxonat vreodata de cineva?

8. Mirel - Iulie 9, 2010

noro… o mai stii p’aia cu „vand cutite pentru prosti” ?
aveai dreptate… merge…
„revergorare placuta”

9. Gabi Boaca - Iulie 10, 2010

Asa se intampla cand legea nu este lege si fiecare face ce ii trece prin cap. Daca legea ar fi lege atunci:
– „mortii” care merg pe ultima banda cu 30 la ora desi soseaua este goala ar primi instantaneu amenda de la politie
– cei care efectueaza manevre riscante (taiat fata, etc) ar putea fi raportati si amendati de catre politie
– cei care arunca gunoi din masina (fie ca sunt resturile de mancare sau TIGARA) ar fi amendati de primul echipaj de politie pe care il intalnesc pe baza unui telefon dat de un alt participant la trafic.

Solutia: eu zic ca tu, Noro, esti optimist si te mai gandesti la „Pana atunci”. Eu sunt convins ca nimeni si nimic nu mai poate scoata tara asta din groapa cu indolenta. Deci singura solutie in opinia mea este ALTA TARA.

10. Andrei - Iulie 12, 2010

Aia de dorm la semafor sunt aceeasi care se plang ca in bucuresti se circula prost. Daca-l claxonezi cand schimba banda fara semnal, acasa probabil povesteste ca e plin orasul de tembeli care claxoneaza aiurea.

11. Don’t Worry. Be Happy. | StartEvo.com - Noiembrie 16, 2011

[…] exemplu. In trafic. Acum 1 an si ceva am scris un post pe blogul personal, spunand de ce eu claxonez in trafic (in conditiile in care toti se dau sfinti pe aceasta parte). In principal pentru ca ma implicam […]


Lasă un răspuns

