jump to navigation

Cercetare de piata sau idei falimentare Februarie 16, 2010

Posted by cferseta in ferseta, internet.
Tags: , , , , ,
trackback

Eu de-a lungul timpului am facut (si fac) foarte multe proiecte. Majoritatea lor dau gres. Daca initial eram oarecum deprimat si jenat de faptul ca nu reuseam in tot ce-mi propuneam, pe urma mi-am dat seama ca nu e chiar asa de ciudat. Ca si alti antreprenori au rata de esec destul de mare. Plus ca e o problema de definire a esecului.

Ei bine, in ultimii ani, am mai descoperit ceva. Imi numesc multe din proiectele incipiente  „cercetari de piata”. Pentru ca asta si sunt. Aloci un procent din timpul tau, aloci resurse (bani, oameni, echipamente) si vezi daca merita sau nu. Daca merita, te concentrezi pe ele. Daca nu merita, le omori.

In online este mai usor sa faci rapid un site dummy, sa vezi daca merge idea, decat sa faci mood-boarduri, planse, focus grupuri. Trantesti 3 poze online, cumperi un domeniu, in jumate de ora situl este gata si pe urma faci focus grupul, sa vezi cum reactioneaza la idee, care este deja mult mai clara si mai usor de digerat decat niste mock-up-uri de carton.

Online-ul iti permite sa lansezi si sa optimizezi totul mult mai rapid. Cand ai dileme daca sa faci ceva sau nu, dureaza mai putin sa faci un test real decat sa faci brainstorming, sa vorbesti vorbe, toti expertii sa se dea cu parerea teoretic daca va merge sau nu. O pui sus, vezi feedbackul, analizezi rezultatele, optimizezi mergi mai departe. Cand ajungi intr-un punct mori, renunti. Daca nu, mergi mai departe. Cercetare de piata.

O astfel de cercetare de piata fac acum: www.23sec.com.

www.23sec.com te ajuta sa fii mai eficient si pleaca de la premiza ca obiectivele mici (micro-obiective, obiective zilnice) sunt MULT mai usor de atins decat obiective mari. Si daca ai un obiectiv mare, cea mai sigura sansa de a-l atinge este sa il imparti in obiective mici, mult mai usor de „digerat”.

De ce 23 sec? Pentru ca dureaza sub 23 secunde pe zi ca sa iti setezi un astfel de obiectiv. Deci alocandu-ti sub 23 secunde pe zi devii un om mai eficient. Nice, nu?

Cum functioneaza? Din contul tau de twitter, iti scrii obiectivul si bagi si hash-ul #23sec (Ex: #23sec Azi o sa fac 100 de flotari. #23sec Azi o sa beau sub o sticla de vodca pe zi🙂, ). Ai 23 de ore la dispozitie sa indeplinesti obiectivul, daca nu facem follow-up. Daca bifezi obiectivul, mai scrii un mesaj din twitterul tau, gen #23sec inotat 1 km DONE. Pentru mai multe detalii…

Anyway, duminica mi-a venit idea, luni la 10.00 am cumparat domeniul, la 10.46 deja aratam prima varianta de site unui prieten pentru feedback. Pana la 14.00 deja ajunsesem la v4, asta printre proiectele obisnuite. Cercetare de piata

Sunt curios care sunt reactiile la aceasta idee. Poate va merge, poate nu. Eu cercetez🙂

Comentarii»

1. camiluzza - Februarie 17, 2010

Cred ca-i unul din proiectele menite sa dea gres…:) Dar ideea din spatele lui e de actualitate, mobilizatoare :))…

2. andrei blog - Februarie 17, 2010

foarte tare ideea in sine dar asta inseamna sa vada toata lumea ce obiective ai tu si poate e vorba de ceva personal,pe de alta parte ai o motivatie mai mare sa duci la capat obiectivul

3. cferseta - Februarie 17, 2010

mersi frumos🙂

acum lucram la programare


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: