jump to navigation

Inertia economica personala Februarie 3, 2010

Posted by cferseta in diverse, ferseta, locuri de munca.
Tags: ,
trackback

Cand eram in liceu, ne intrebam care o sa reuseasca in viata si care nu. Care cum o sa vina la intalnirea de 10 ani. Si uitandu-ma in urma mi-am dat seama de un lucru. Exista o inertie sociala si economica fantastic de mare, cea ce este in general un lucru rau. Sa explic.

Cam toata lumea se plange ca vrea mai mult: mai multi bani, mai mult timp, mai mult respect, …. Doar ca marea majoritate nu prea fac nimic in aceasta directie. Vin obositi de la munca, nu mai au forta sa se gandeasca sau sa faca ceva pentru ei. Ajung in pat, a doua zi reiau ciclul. Si se trezesc batrani, bolnavi si fara prea mari succese notabile in viata, din punct de vedere economic.

Vorbesc cu oameni frustrati care vor mai multi bani. Si imi zic ca nu au timp sa faca altceva. Ca sunt prinsi ca intr-o cursa fara sfarsit. Lucreaza ca sa plateasca ratele. Lucreaza ca sa se trezeasca a doua zi dimineata sa munceasca mai mult. Lucreaza in continuu, fara sa vada luminita de la capatul tunelului.

Multi inca mai au sperante. Dar cu cat inainteaza in varsta, devin din ce in ce mai panicati. Oameni de 30 de ani, care sa intreaba „eu ce o sa fac?”.

Intotdeauna eu cand am sarit de la un nivel la altul a trebuit sa ies din zona de confort. A trebuit sa ma simt oribil, sa imi fie teama de viitor sau de esec, de reactia oamenilor, de schimbarea status quo-ului. Oamenii se agata de un pseudo confort decat sa fie pragmatici si sa ia taurul de coarne.

Cred ca 95% din oameni sunt meniti sa ramana la acelasi nivel de dezvoltare, eventual cu o crestere lenta +/- rata inflatiei. 95% din oameni traiesc intr-o inertie economica personala foarte puternica, care ii impiedica sa isi atinga potentialul (economic, social, etc)

Eu simt pe pielea mea aceasta inertie. Ajung sa ma complac si o parte a creierului meu imi zice sa ma relaxez. Dar o alta ma indeamna sa evoluez, sa vreau mai mult. Cateodata castiga una, cateodata alta. Constientizarea e un prim pas in solutionarea problemei. Ma intristeaza ca multi oameni nici nu constientizeaza lucrul asta.

Comentarii»

1. Horia - Februarie 3, 2010

Offtopic (desi mi-a placut articolul, mi-a reamintit niste idei pe care le stiam): de ce in google reader nu pot sa-ti vad articolele intregi, si vad doar 3 linii din ele, apoi […]?

2. cferseta - Februarie 3, 2010

mersi. ref rss – pentru ca s-au gasit niste smecheri sa imi fure contentul fara sa imi ceara voie. Si atunci am redus rss la minim, ca sa imi cresc sansele sa nu mai fiu furat (de tot)

3. 9circles - Februarie 4, 2010

Ce articol deprimant:))

4. Antzuka - Februarie 5, 2010

nu e deprimant…e adevarul..sunt total de acord cu tine…la majoritatea oamenilor viata lor nu inseamna decat munca, si cel mai enervant e ca se plang dar nu fac nimic absolut nimic sa nu mai fie..cum ai zis si tu..primul pas e sa constientizezi, apoi sa accepti apoi sa ai CURAJUL sa schimbi ceva..eu m-am decis sa nu ma complac ci sa imi fac curaj:)

5. magda bunea - Aprilie 25, 2010

daaaaaaa
hm. am ajuns aci cautand diverse despre teoria numerelor mari cautand ceva despre teoria asteptarilor – ceva ce sa pot folosi intr-un raspuns la o intrebare despre.. sincronicitate.
cum spuneam – da
ieri vorbeam cu o prietena despre cum lipsa de resurse (timp, bani etc) de duce la lipsa de resurse and so on and so forth.
q.e.d. about sincronicity

despre topic
ce zici de un subtitlu de roman de secol noOshpe:
Inertia economica personala
sau ~paduchele la paduche si banul la ban trage~
unde se vede cum limbajul oamenilor se schimba, dar ei, ba!🙂
coaching is about language, u know..

intr-un singur loc ma despart
zici:
‘sa fie pragmatici si sa ia taurul de coarne’
cred ca pragmatismul e bun pe.. palier –
dar ca sa sari pe alt nivel ai nevoie sa simti
ce simte cel ce sare in arena – lipsa de confort, ce sa mai🙂

de ce oare?!!

imi place ce ai scris aci
am sa mai citesc si in alt loc alta data

curaj!
(e un cuvant bun)


Lasă un răspuns

