jump to navigation

Webclub Noiembrie 2009 Noiembrie 19, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , ,
trackback

Aseara am fost la Webclub noiembrie 2009, invitat de manafu (multumesc). Ce mi s-a parut interesant:

  • piata de media + creatie online 2009 a fost foarte jos pana prin septembrie, dupa care toti clientii s-au bulucit sa cheltuiasca bugetele
  • estimarea panelului: scadere de 20% vs 2008
  • partea buna este ca Q4 2009 vs Q4 2008 a fost pe plus (asta pentru ca in Q4 2008 bugetele au cazut dramatic in asteptarea crizei, pe cand anul asta au fost mai mari, ca le ramasera necheltuite)
  • Orlando estimeaza 2010 vs 2009 o crestere de 30% a pietei, el urmand sa creasca mai mult decat piata
  • Toti jucatorii au constientizat ca pericolul cel mare nu sunt ei intre ei, ci Google, care rade tot
  • Bugetele anul asta au migrat de la CPM la CPC (daca anul trecut erau 80% CPM, acum au scazut la jumate)
  • Clientii se asteapta sa primeasca moka o gramada de munca si creier, care iti mananca profitabilitatea
  • Stavar pariaza ca in cifrele IAB din anul asta o sa se vada o crestere a bugetului de publicitate, pentru ca ar fi mai multi playeri inregistrati (anul trecut IAB a auditat doar o parte din playeri, pe cei mari)
  • Fusu zice ca de 2 luni este pe profit si ca au inceput sa vanda. Viseaza IPO si exituri
  • Radu Ionescu de la Kinecto a muncit de i-au sarit capacele anul asta pe mult mai putini bani, asa ca e putin sceptic cand altii zic ca criza a fost un lucru bun
  • Agentiile se bat pentru orice buget, chit ca este de 500 eur
  • Calin Rotarus a facut o gramada de departamente la Arbo, care sa il pregateasca pentru anul urmator
  • Parerea generala despre 2010 este ca va fi nasol, mai ales daca se dau 100k bugetari afara.
  • Piata de vanzare online s-a fragmentat enorm. Acum sunt peste 30 de vanzatori, fata de 5-10 de acum 2-3 ani. Publisherii disperati ca nu primesc bani s-au apucat sa se vanda singuri, cea ce a complicat viata agentiilor ca nu mai stiau cu cine sa vorbeasca. Vorba lui orlando, oricum sunt putini bani pe piata pentru cat de multe situri sunt
  • Orlado a castigat anul asta incercand sa se vanda singur direct la multi clienti
  • Banii din presa clasica scad dramatic, cei din presa online cresc. Cei care sunt exclusiv pe hartie o sa si-o cam fure.
  • Vanzarile prin afiliati, o idee interesanta dar greu de pusa in practica. Oricum, piata e prea mica. Unii clienti cu produse pretabile pentru asa ceva ar fi interesati sa faca pasul. Publisherii reticenti.
  • Promovarea pe mobile, desi mica, va creste
  • Toti publisherii vor incerca sa scoata bani din servicii asociate, din monetizarea userilor. Publicitatea nu ofera destul confort
  • Televiziunile au incercat sa traga toti banii de pe piata.
  • Bine ca a fost campanie electorala, ca au mai intrat bani (dar cred ca era si mai bine sa nu fi fost campanie electorala, poate guvernele ar fi facut modificarile de structura la nivel de cheltuieli bugetare)

Una peste alta, webclub noiembrie 2009 a fost un eveniment foarte reusit, in care aproape s-a reusit sa se evite cearta traditionala si mie personal mi-a adus plusvaloare.

Mi-a placut ca oamenii au dat din casa si au incercat sa nu se mai dea prea rotunzi. Criza ne-a lovit pe toti, intr-o masura mai mare sau mai mica.

2010 este privit si cu optimism (per total an) dar si cu pesimism pentru primele luni, cand o sa fie nasol. Oricum ar fi, domeniul online-ului sta bine pe termen mediu si lung. Suntem in domeniul unde trebuie sa fim

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: