jump to navigation

Puterea urateniei pe web August 11, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Toata lumea vrea ca situl lor sa fie frumos (inclusiv subsemnatul). Sa fie wow. Sa fie profesional. Sa fie flash (da, inca vor multi asta). Designul este de obicei pus pe o treapta foarte inalta, pentru ca ownerii siturilor cred ca cu cat e mai frumos, cu atat ii ajuta mai mult sa vanda.

Multe concursuri de digital sunt niste concursuri de Miss. Situl cel mai frumos castiga (deabia de anul trecut Internetics a introdus si eficienta in ecuatie).

Doar ca frumusetea nu este asa de importanta precum se crede.

In primul rand, unele dintre cele mai mari situri din lume sunt urate (dupa conceptia clasica de design). Craigslist este exemplu clasic. Google este un site urat (acum ne-am obisnuit cu el si simplitatea lui debordanta si ni se pare ok). Dar la inceput a fost urat. Facebook si acum este urat. Hi5 la fel.

Mai mult decat atat, multe siturile mici, care vind foarte mult, sunt groaznic de urate. Am in minte acum o tematica intreaga de situri, de genul „Am slabit 50 de kg in doar 3 saptamani. Afla cum!”. Sunt acele situri de o singura pagina, mai lungi ca gsp-ul, in care se dau o gramada de testimoniale, multe texte colorate, poze „inainte si dupa” si jos, dupa mult scroll, si mai ales dupa ce te-ai convis, ai si butonul de „cumpara acum”.

Aceste situri de 2 lei (ca grafica) aduc vanzari spectaculoase. Pune-le o grafica mai acatarii si mai scoate-le din text si o sa vanda de 5 ori mai putin.

Te mira sa vezi cum un site urat poate sa vanda asa de mult. Dar o face si o face foarte bine. Si cand ai de ales sa vinzi ceva similar cu ei, ce tip de layout alegi? Unul frumos sau unul eficient?🙂 Eu as alege pe cel eficient, chiar daca ar fi horror dupa canoanele webdesignului clasic.

Comentarii»

1. Radu Ciocan - August 11, 2009

Siteurile alea lungi de 10 pagini nu vand din cauza ca nu au grafica ci vand datorita copy-ului.

2. cferseta - August 11, 2009

da Radu, ai dreptate, copy-ul lor e genial.

Ma gandesc asa: daca eu as fi unul din acesti vanzatori cu situri sordide (layout dubios si copy superb) si as avea succes, probabil as vrea sa imi imbunatatesc si mai mult performanta. Probabil ca as umbla si la layout, mai ales ca am castigat ceva banuti cu layoutul vechi… Dar ei nu o fac. Banuiesc ca au o motivatie puternica🙂

In plus, se pare ca oamenilor de rand le place mai mult eficienta decat inovatia

3. Radu Ciocan - August 11, 2009

Pai tocmai ca au tot umblat; din experienta personala iti pot spune😉
Ex: un site cu doar cu text, fara nicio grafica, conversie X. Acelasi site cu acelasi copy, dar cu header sus in top, conversie X-10%.
Crezi ca alege cineva un header „frumos” peste niste $$$ in plus?
Si toate astea se testeaza usor cu google website optimizer sau alt tool ce permite testarea multivariabila.

Cam asta e ideea cu siteurile fara grafica.
Doar vrajeala conteaza, restul e in plus.

4. cferseta - August 11, 2009

foarte interesant. e chiar mai bine decat ma asteptam. zici ca siturile chioare (in cazul lor) au eficienta mai mare decat cele cu ceva grafica? Ma unge la suflet ce imi zici.

Eu am experiment ceva similar. Aveam un site horror ca grafica. Intrucat unii webdesigneri, cand le-am zis ca e al meu au inceput sa faca misto de mine, i-am pus grafica faina. Conversia a scazut de 3x.

5. Radu Ciocan - August 11, 2009

Stiu ca e contraintuitiv cand te gandesti ca o pagina chioara face conversie in detrimentul unui site frumos, dar asta e realitatea😀

De ex, citirerapida.ro prin acum ceva ani a avut un articol in libertatea langa fata de la pagina 5. A avut zilele alea peste 10k trafic cu conversie de vreo 70-75%.

Pentru vanzari directe asta e cea mai eficienta strategie. Practic este modelul de teleshopping adaptat pentru net. Sau pentru direct mailing, practica ce se face prin US de peste 50 de ani.

6. Radu Ciocan - August 12, 2009

apropo tot de simplitatea designului azi Tim Ferriss a scris un articol cu un studiu de caz pe tema asta:
http://www.fourhourworkweek.com/blog/2009/08/12/google-website-optimizer-case-study/

7. cferseta - August 12, 2009

foarte tare linkul. mersi pentru el.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: