jump to navigation

Diferenta dintre Carrefour online si offline Iunie 26, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , ,
trackback

Precizare: Eu cand zic Carrefour, deja ma gandesc la hipermarketul generic, nu neaparat la brandul carrefour per se. Un fel de xerox, adidas, jeep.

In timp ce eram la cumparaturi, lucru pe care eu il urasc profund, am constientizat o diferenta majora intre magazinele cu inventory gigantic pe offline versus cele pe online.

In cele offline esti CAPTIV. Cand te duci intr-unul, ademenit de preturile mici pe care tu le percepi ca le au la cateva game de produse, zici ca daca tot esti acolo sa cumperi de toate ce ai nevoie, inconstient crezand ca daca au cateva produse cu pret mic, toate sunt preturi mici, lucru evident eronat.

Dupa ce burdusesti cosul, iti dai seama ca la multe produse in alta parte era mai ieftin. Zici „asta e”.

In schimb, daca esti intr-un magazin online, nu mai esti captiv. Nu mai cumperi la pachet si produsele ieftine si produsele scumpe. Pentru ca ai posibilitatea sa COMPARI preturile intre toate magazine online si sa alegi doar cele mai ieftine produse. Si atunci cumperi cateva produse de la magazinul a, cateva de la magazinul b si asa mai departe. Overall iesi mult mai ieftin. Esti la un click distanta sa iesi din magazin, pe cand la Carrefour dureaza o ora cel putin (casa de marcat, masina, incarcat, descarcat, trafic, etc)

Asta este si una din problemele majore ale online-ului (pentru vanzatori), ca toti clientii compara si aleg pe cel mai ieftin, pe cand in offline le vinzi la pachet cu un adaos mult mai mare. Pe offline este suficient un brand puternic si o locatie buna.

Pe de alta parte, costurile de logistica difera, obiceiurile de consum difera, inventory-ul difera (magazinelor online nu li se termina niciodata spatiul la raft), experienta cumpararii este diferinta, etc

Comentarii»

1. L3ST - Iunie 27, 2009

Foarte corect, magazinele online au spatiu practic nelimitat in raft. Din pacate raftul contine doar poze si depozitul are o capacitate mult mai mica. Multe magazine online pierd tocmai pe faza asta: ca n-au stocuri sau pentru ca au o gama prea mare de produse pentru a le avea pe toate in stoc.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: