jump to navigation

Influenteaza Adwordsul rezultatele organice din Google? Mai 28, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Pe buzele tuturor clientilor este o intrebare: daca fac Adwords, ma listeaza mai sus/mai repede Google, in mod organic?

Google zice ca nu. La fel ziceam si eu. In principal pentru ca nu este in interesul Google sa isi canibalizeze vanzarile.

De curand mi s-a intamplat ceva, care mi-a schimbat parerea: am pus un site sus, cu o campanie adwords in spatele lui la cateva ore de la activarea domeniului. In 24 ore nu numai ca imi indexase prima pagina, dar imi indexase cateva sute de pagini! S-a terminat campania dupa o saptamana, imediat numarul de pagini indexate a scazut la 1 si acum este zero.

In plus, la cautarea pe google.com, de pe IP de state, pe cuvantul cheie pe care se facea optimizarea primara eram pe prima pagina (un domeniu extrem de competitiv)!. Acum, evident, nu mai sunt nicaieri, fiind in proces de constructie organica.

Voi v-ati mai lovit de asa ceva?

Comentarii»

1. Marian - Mai 28, 2009

Exact acelas lucru l-am patit si eu prin vara anului trecut, dar efectele nu au fost atat de evidente (poate depinde de site, de valoarea campaniei). Parca citisem undeva ca si-au schimbat algoritmii de cautare din vara anului trecut si pana acum, poate acum au introdus algoritmii de criza🙂 …Iar daca ar fi logic sau nu, canibalizare sau ba…habar n-am . Daca nu sunt prea indiscret, despre ce site este vorba ?

2. krumel - Mai 28, 2009

Nu cred ca e deajuns ce ai zis aici, detaliile conteaza.

Ca idee, Adwords si Adsense faciliteaza o indexare mai rapida datorita crawlerilor specifici. Nu si un ranking…

Apoi, uneori un site nou are ranking bun ptr un anumit timp, dupa care e reevaluat si deci el scade la cautari. Se zicea ca e google dance, defapt e definita mai clar in/cu noile update-uri.

Plecand de la notiunile astea, ceea ce s-a intamplat poate fi considerat ceva normal.

3. cferseta - Mai 28, 2009

@marian – mersi. dar esti indiscret.🙂

@krumel – corect ce zici, dar cifrele au fost prea mari si prea rapide ca sa se incadreze in normalitate. Cred ca o sa repet figura cu alt site, sa vad daca se repeta situatia.

4. Bogdan - Mai 28, 2009

Mi se pare normal sa ti le indexeze, din moment ce trebuie sa faca crawl pe ele pentru a stabili relevanta acestora si a seta scorul. Dar se pare ca nu e de lunga durata🙂

5. cferseta - Mai 28, 2009

@bogdan – daca fac adwords imi seteaza scor? Eu stiam ca daca pun adsense o face.

In plus, campania adwords trimitea doar catre prima pagina, nu catre n landing page-uri interne.

6. Bogdan - Mai 28, 2009

@cferseta – Quality score suna cunoscut?

Tind sa cred ca nu e o regula general valabila. Am avut un client care facea AdWords dar nu avea toate paginile indexate. Mai mult, numarul paginilor indexate scadea. Probabil era o penalizare combinata cu o campanie PPC.

7. x - Mai 29, 2009

Google says that “The Quality Score is determined by the keyword’s performance history on Google: its clickthrough rate (CTR), relevance of ad text, historical keyword performance, landing page quality, and other relevancy factors.”

landing page quality – banuiesc ca despre asta este vorba aici, de unde si re-indexarea rapida pe perioada derularii campaniei.

8. cferseta - Mai 29, 2009

@bogdan si x. Mersi pentru informatia. Nu stiam ca se uita si la calitatea paginiilor la quality score, ci numai la ctr si eficienta anuntului in general.

Deci, putem spune, cu o marja de siguranta ca ajuta la indexare sa faci putin adwords.


Lasă un răspuns

