jump to navigation

Google Adsense si succesul in afacerile online Mai 9, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Vad foarte multe situri, in special in Romania, situri care vor sa vanda ceva vizitatorilor si care au si Google Adsense.

Intotdeauna am fost intrigat de aceasta alaturare, din urmatorul motiv: ori esti prost, ori nu vinzi asa cum pretinzi.

Varianta 1. Daca situl tau este de succes, si tu vinzi produsele tale, atunci sa iti pui Adsense inseamna canibalizarea vanzarilor. Pentru ca un potential client care da click pe reclama servita de Google este un client in minus pentru business-ul tau. Castigi 5 centi de la google, dar pierzi 50 eur din vanzarea produsului tau.

In plus, daca esti un site de succes, arata neprofesionalism sa pui reclame. Modelul de business nu ar trebui sa fie publicitatea, ci vanzarea. Imi aduc aminte acum multi ani, cand lucram pentru Coca-Cola, ca am vrut sa ii conving pe emag sa imi puna o reclame coke pe situl lor, in cadrul unui proiect special. Desi erau multe mii de eur pentru 1 luna, oamenii nu au vrut. Pentru ca pierdeau mult mai mult pe partea cealalalta. Bravo lor.

Varianta 2. Daca zici ca vinzi, dar nu o faci, atunci intradevar esti tentat sa scoti ceva banuti si din publicitate. Decat zero, mai bine de-o shaworma.

Una peste alta, eu nu am incredere in siturile care vor sa-mi vanda ceva, dar au si reclame.

Comentarii»

1. McGogoo - Mai 11, 2009

perfect adevarat. reclamele nu sunt pt magazinele online. si eu ma intreb daca chiar au profit acele magazine.cred ca pot insa sa faca altceva: sa fac o pagina separata cu parteneri. unde le pot pun baner celor cu care colaboreaza pe diverse proecte de lunga sau scurta durata.
parerea mea!

2. Joe - Mai 11, 2009

Mai este inca o posibilitate: site-urile respective pot fi indexate mai bine de catre Google din moment ce au si Adsense (exista un crawler/bot care se ocupa de indexarea separata a acestor site-uri). Nu stiu insa cati din cei care si-au pus insa Adsense stiau de acest lucru.

3. cferseta - Mai 11, 2009

@Joe – interesant. Nu stiam asta. Ma gandesc acum la eterna intrebare: Daca pui google adsense, iti da un avantaj suplimentar la SEO? Eu sincer cred ca nu, din mai multe considerente (in special canibalizare). Google se jura ca nu da avantaj acestor situri🙂

4. Joe - Mai 14, 2009

@CF: Daca pui Adsense nu ai niciun avantaj suplimentar la SEO, mai putin cel pe care l-am prezentat anterior. Nu de alta, dar nu se pot indexa, din moment ce se aloca dinamic in functie de continut. Cum s-ar canibaliza?

5. Balanu Lucian - Iunie 9, 2009

Intradevar , este anormal , sa pui pe un site cu care vrei sa vinzi ceva, anunturi de la adsense.. ar fi ceva exclus .. acestea sunt concepute de fiecare advertiser, asstfel incat sa convinga vizitatorul sa dea click pe ele. asa ca dupa cum a spus si mai sus , iti vinzi singu clientii pentru 0.50 ron.
e nebunie curata, avand in vedere ca ecol vizitator iti poate aduce un venit mult mai mare..
Eu unu recomand AdSense pentru bloguri, site-uri de striri, regionale , si cele de divertisment si stocare de date.. Acolo nu au cu ce incurca, ci doar sa aduca profit


Lasă un răspuns

