jump to navigation

Ce implicatii sunt la schimbarea targetarii Google Martie 15, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , ,
trackback

Acum vreo doua saptamani ma dadeam de ceasul mortii sa imi explic urmatorul fenomen:
Lucrasem la un site medical si pe urma la un site financiar. Am pus adsense pe ambele situri. Doar ca pe situl financiar imi arata in disperare anunturi medicale… Am sters cache-ul, am dat f5-uri, nimic. Tot ad-uri medicale. Dand linkul sitului financiar la alte persoane, acestia vedeau anunturi financiare, asa cum ar fi trebuit sa le serveasca google – contextual. Mister…

Zilele trecute am vazut comunicatul de presa dat de google, conform caruia au inceput sa faca si behaviour targeting. Adica google a crezut ca am probleme medicale (daca tot am stat pe situl medical) si imi livra doar anunturi care el credea ca mi se potrivesc… doar, doar sa dau click…

Ce potentiale implicatii cred ca sunt:
1. e posibil sa creasca rata de click la ad-uri. Altfel nu cred ca ar fi facut google aceasta miscare.
2. e posibil sa scada costul mediu per click la siturile de calitate si ca creasca la cele low quality. Daca pana acum pe un site calitativ erau livrate anunturi scumpe, calitative, acum vor fi multe anunturi low quality (si cu bid mic) care vor fi livrate la ciumpalaci.Va conta mai mult calitatea oamenilor care intra la tine pe site decat calitatea sitului in sine

Deci acum google are targetare contextuala si behaviour.

Urmatorii pasi ar fi:
1. o targetare geografica mult mai buna, la nivel de oras, nu doar la nivel de tara.
2. targetare demografica extinsa: varsta, sex, …

Comentarii»

1. Sorin - Martie 15, 2009

Mi-a placut la nebunie explicarea noului Google Adsense behaviour.
„Ciumpalaci ai pe site, ciumpalaci vinzi, maruntis primesti”.

Poate asa vom scapa de siteurile low-quality care traiau din Adsense. N-am inteles explicatia „e posibil sa scada costul mediu per click la siturile de calitate”. Pai daca e „de calitate” nu inseamna ca ai si useri cu behaviour de calitate, nu?😉
Si atunci faci mai multi bani, nu mai putini😉
Daca doar iti declari „calitatea” si nu este confirmata de realitate, e normal sa faci mai putini bani.🙂

Oricum, geniala miscarea Google. In sfirsit (indirect) iti va da masura calitatii utilizatorilor de pe siteul tau.

2. cferseta - Martie 15, 2009

sa explic: “e posibil sa scada costul mediu per click la siturile de calitate”.

Sa zicem ca financial times are adsense. FT este un site de calitate. Dar nu 100% din cei care intra sunt de calitate. Probabil ca 5% sunt ciumpalaci care intra din greseala, cautand horoscop sau alte prostii. Pana acum, FT ar fi primit cam acelasi pret (mare) pe clickurile primite si de meseriasi si de ciumpalaci. Sa zicem 3 usd/click mediu.

Acum, cu noua targetare, pentru clickurile date de ciumpalaci pe reclamele servite, FT va primi mai putin. Sa zicem 1 usd/click. Pentru ca acum o sa vezi pe FT (daca esti ciumpalac) nu reclame high end, ca pana acum, ci reclame la prostiile care te intereseaza pe tine: Horoscop, jocuri, etc, care sunt platite mai putin decat clickurile pe reclame financiare..

3. cferseta - Martie 15, 2009

un site care va castiga din asa ceva va fi noi2.ro (presupunand ca o sa accepte sa puna reclame google).

De ce? Pentru ca situl in sine e un site „cu rusine”… Nu vrei sa spui tuturor ca esti pe noi2. Si publicitarii in general nu vor sa isi asocieze brandul cu un site cu rusine… Decat daca au domeniul de activitate colateral sitului.

Dar fooooarte multe persoane cu bani stau pe noi2.ro. Si atunci clickurile de la ei vor fi mai bine monetizate decat pana acum🙂

4. Sorin - Martie 15, 2009

Totusi, FT va face mai multi bani la sfirsitul zilei pt ca:
– userilor „de calitate” li se va servi acelasi tip de reclama, cu aceeasi rata (medie) de click deci aceeasi bani
-ciumpalacilor care intra din greseala li se va servi reclama lor. Deci bani suplimentari. Inainte de behaviour ciumpalacii nu dadeau nici un click, pentru ca reclama nu era in targetul lor😉

La exemplul (teoretic) cu noi2 iti dau dreptate. Dar nu era oare MORAL ca siteul sa incaseze mai multi bani TOCMAI pentru ca avea useri de calitate?
Cine detine cintarul prin care alege siteurile „cu rusine” de cele „de calitate”? Regiile? Agentiile? Directorii de marketing de la clienti? SATI? Blogosfera?

Iata ca incearca ca Google sa scoata o noua metrica: bani generati de comportamentul utilizatorilor. Foate tare!🙂

5. Google Adsense revine la targetare contextuala? « CFerseta’s Blog - August 24, 2009

[…] google adsense, targetare behaviour, targetare contextuala, targetarea comportamentala trackback Acum ceva vreme observasem ca anunturile care apar la adsense nu se mai targetezeaza doar contextual ci si […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: