jump to navigation

SMS Marketing Martie 13, 2009

Posted by cferseta in internet, mobile.
Tags: , , , , ,
trackback

Intrucat in ultima vreme am fost intrebat ce se poate face pe „SMS marketing”, m-am gandit sa dau mai multe detalii aici.

Ce inseamna SMS Marketing (definitie proprie)
R: folosirea SMS-urilor ca sa comunici eficient cu categoriile tale de public tinta: Clientii, distribuitorii, comunitatea, etc

Care este diferenta intre SMS marketing si mobile marketing
R: Prima categorie este inclusa in a doua, pe langa nenumarate alte modalitati de interactionare: bluetooth, wap, MMS marketing, GPS, etc

Ce se poate face in cadrul SMS marketing?
1. activari de toate tipurile
– trimite dovada achizitie prin SMS la un numar scurt ca sa ai un potential castig. Cum am facut pentru Coca-Cola cele mai mari promotii prin SMS din Romania😀

2. activari ongoing, in cadrul unui CRM – sisteme de loialitate – de ce sa faci activari punctuale, cand poti sa faci campanii ongoing?

Care este avantajul major la SMS marketing
– afli instantaneu care iti sunt consumatorii si structurarea lor (fanaticii, care consuma zilnic, ocazionalii si intamplatorii). Poti sa ii preiei prin SMS marketing si sa ii treci cate web, unde costurile de interactivitate sunt mult mai mici – te costa 5 centi (sau mai putin sa trimiti un SMS MT – mobile terminated) si nu te costa nimic sa ii trimiti omului un email. Daca stii care sunt consumatorii ocazionali, poti cu un mesaj mestesugit sa ii determini sa mai consume odata, si inca o data, si inca o data. Daca tu castigi 10 eur si te costa cativa centi sa ii determini sa iti mai faca o vanzare, de ce sa nu o faci? Poti sa faci upselling si cross-selling.

– prin SMS marketing, obtii o interactivitate initiala mult mai mare decat pe web. Toata lumea are telefon mobil vs computer, plus ca le este mult mai la indemana sa trimita un SMS decat sa intre pe net, sa caute situl, sa se logheze, sa caute unde trebuie sa bage codul, sa participe… SMS e mai simplu si mai USOR DE FOLOSIT, chiar daca nu e gratis.

Care sunt actorii implicati intr-o actiune de SMS marketing:
1. furnizorul (cel care are SMS gateway-ul – software-ul de management al SMS-urile). Ex: Intertel
2. operatorii (care actioneaza ca infrastructura, livrand toate sms-urile care pleaca cate un numar scurt direct catre furnizorul solutiei si pe urma trimitand raspunsul inapoi). Furnizorul sta si discuta cu fiecare din cei 4 operatori de telefonie mobila (Vodafone, Orange, Cosmote si Zapp)
3. participantii din actiune (cei care initiaza discutia prin SMS sau cei care sunt destinatari ai mesajelor)

Se pot face bani din SMS marketing?
Da. in nenumarate forme. De exemplu:
– pana acum cativa ani era la moda sa iti iei  ringtone-uri si logo-uri pe telefon. Plateai suprataxa, si primeai exact modelul pentru telefonul tau (avand in vedere ca sunt sute de modele de telefoane, rezolutii de ecrane, sisteme de operare si Java enabled sau nu, variatiunile sunt foarte mari). Acum business-ul acesta a cazut
– sunt tot felul de joculete la TV. Spanzuratoarea, trimite SMS cu mesajul tau, ghiceste in ce minut se va da gol in meciul Romania – Franta, Voteaza daca a murit elodia sau nu, etc, etc.
– micropayments. Daca pana anul trecut romanii erau extrem de reticenti sa plateasca din buzunar ceva (am mai scris aici un post despre asta), acum micropaymenturile au explodat. Ai un site, pui anunturi imobiliare, cel care le pune plateste 5 eur (sau 10 sau 3…), din astia, 1,8eur raman la furnizorul solutiei (Mobilpay, a lui Antonio) restul iti vin tie in 90 de zile.

Poti face SPAM prin SMS?
– da, dar iti iei injuraturi mult mai mari decat la spamul prin email. In primul rand, in 160 de caractere iti este greu sa comunici in mesajul tau si modalitatea de dezabonare

Alte probleme la SMS marketing
– nu sunt baze de date de oameni targetate. Este foarte greu sa zici, tu, ca advertiser „Vreau sa trimit un SMS la toti doctorii din Birlad, sa le zic de ultimul medicament anti-osteoporoza lansat de firma noastra”. Alt exemplu: acum, in campaniile electorale locale este si mai greu sa targetezi oamenii care locuiesc intru-un anumit colegiu (care inseamna cateva strazi dintr-un oras).

O varianta ar fi sa te rogi de operatori sa iti dea numerele de telefon de abonament cu adresa de facturare din respectivele strazi. Dar nu este fezabil, din mai multe puncte de vedere (chiar presupunand ca printr-o minune ca operatorii ar fi de acord).

O alta varianta ar fi sa trimiti SMS celor care intra in anumite celule. Si primesti un SMS cu „Voteaza cu Ontanu” cand treci prin sectorul 2. (pe mine personal m-au disperat acele SMS-uri care le primeam, total netargetate)

– te costa. Trimiti SMS la 10,000 de oameni (incercand sa ii targetezi cat de bine poti).  0.05 x 10k = 500 eur. Fara sa mai luam in discutie taxele de setare. Daca pana acum trimiteai doar mailuri, s-ar putea sa simti. Deasemenea, daca faci o campanie unde oamenii trebuie sa trimita sms cu valoare normala si tu trebuie sa le raspunzi, cand calculezi 10,000,000 SMS MT, trebuie sa ai buget serios pentru asta. Sau sa te rogi la dumnezeu sa nu aiba succes promotia, sa nu trimita prea multe SMS-uri oamenii🙂

Ce se mai poate face cu SMS marketing?
– daca il integrezi cu Internetul ai o unealta FANTASTIC  de puternica de crestere a vanzarilor. Dar despre asta in episodul viitor. Sau trimiteti-mi un mail

Comentarii»

1. Dilema de marketing « CFerseta’s Blog - Martie 13, 2009

[…] Oare in conditiile in care consumatorii vor scoate mai putini bani din buzunar, in conditiile in care multe companii isi vor restrange activitatea, oare cum vor evolua bugetele de marketing? Si cele de SMS Marketing? […]

2. Dan Virtopeanu - Martie 14, 2009

Salut,

super articolul tău şi util în prezentarea fenomenului acesta insuficient cunoscut.

Partea de sms push (trimiteri sms având acceptul consumatorului) este mai mare decât pare în aparenţă şi ar merita pusă alături de activări. De altfel, chiar Coca Cola a făcut sms push la noi cu câţiva ani înainte de a începe campaniile cu înscrierea prin sms🙂 Mai mult, se pretează la majoritatea acţiunilor de marketing şi când e bine făcută are rate de răspuns / conversie excelente.

Ar fi cool să trimitem mesaje bazate pe localizare (când oamenii intră în celule) dar acest gen de serviciu nu e deschis de operatorii mobili şi conform cu trendul mondial în care intimitatea consumatorului joacă un rol imprtant nu cred că vor deschide LBS pentru aşa ceva prea curând.

Plăţile prin sms au explodat de 2 ani, şi mă bazez pe cifrele pe care le ştiu începând cu 2003 de când am demarat aceste servicii. În primii ani nu au funcţionat în primul rând datorită modelului comercial practicat de operatori complet descurajant şi care nu justifica introducerea acestui sistem. Orange a schimbat prima oară condiţiile în 2005, iar în 2007 a schimbat şi Vodafone, declanşând creşteri spectaculoase.

3. cferseta - Martie 15, 2009

Dane, mersi frumos pentru comentariu..

4. Alexandru Gugurel - Martie 16, 2009

Foarte util articolul. Felicitări!

Eu am intrat în contact cu un client (Salon Solar) care şi-a construit în mare baza de date din clienţii care i-a avut pe parcurs. Acum deţine o bază de date mare şi foloseşte SMS Marketing cu eficienţă de aproape 40% – rată de răspuns.

Cred că are un avntaj mare pe parte de credibilitate şi prin faptul că încă nu este un canal foarte exploatat.

5. cferseta - Martie 17, 2009

@alexandru gugurel – ai dreptate. clientii mici pot sa isi gestioneze baza de date de clienti foarte usor cu sms si sa ii transforme in prieteni…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: