jump to navigation

10 tips and trickuri pentru cresterea e-eficientei Februarie 25, 2009

Posted by cferseta in diverse, internet.
trackback

Azi am fost la Digital Forum (mersi manafule pentru invitatie), unde am tinut o mica prezentare de 10 minute, despre modalitati de crestere a eficientei unei companii (advertiser in principiu), cu ajutorul mediului digital

1. Ofera %. 
Este in interesul tau sa cointeresezi agentia ta sa te ajute sa vinzi mai mult. Sunt aproximativ  3 mari modalitati de plata: flat fee (cea mai folosita pana in prezent), flat fee+ comision si doar comision. Avantajul pentru tine, ca business, este ca iti reduci riscurile si avantajul pentru agentie, daca performeaza corespunzator (asa cum ar trebui sa performeze, nu?) este ca ar trebui sa castige mai multi bani decat daca ar primi flat fee.

2. Incearca BARTER.
Stiu, este hazliu. Dar in conditiile in care bugetele devin din ce in ce mai mici, vor exista cazuri in care vii cu o propunere foarte tare la client si el zice „N-am buget”. Atunci, daca nu are bani sa iti dea, poate te ajuta cu altceva. Exemplu: sunt agentii de web care se ofera sa faca situri moka, in schimb sa ii lasi sa vanda publicitatea de pe respectivele situri. Si daca respectivul are pe siturile existente, care trebuiesc schimbate, sute milioane de afisari, e un barter extrem de lucrativ…🙂

3.Rezultatele imediate sunt mult mai bune decat rezultatele ulterioare.
Cand agentia vine cu o propunere, intrebati-o cate vanzari incrementale va aduce. Vremea cand o campanie avea ca obiectiv principal awarness-ul s-a dus de mult. Acum awarness-ul vine la pachet, ca avantaj secundar, cu vanzarile incrementale.

4. Monitorizati si recalculati
Cand investiti bani in ceva, sa zicem o campanie online, nu demarati campania si va uitati doar la final. Uitati-va imediat, dupa primele ore, primele zile. Vedeti daca puteti sa mai eficientizati. Sunt cazuri in care premizele de la care a fost facut planul au fost eronate. Daca se mai poate eficientiza ceva, bine. Poate chiar este cazul sa renuntati de tot la campanie… Analizati.

5. Reanalizati la sange.
Probabil multi manageri au facut asta deja cu business-urile lor, sa vada de unde mai pot taia cheltuieli. Faceti acelasi lucru si cu e-marketingul din firma voastra. Vedeti care este situatia, ce se poate imbunatati, cat ar costa, s-ar justifica dpdv ROI…? Poate se justifica sa renuntati la tot online-ul, cine stie…. Poate se justifica sa va focusati pe cateva elemente. Reanalizati si taiati in carne vie. Eventual vorbiti cu un specialist care sa dea un sfat.

6. Think BIG.
E foame pe piata. Agentiile se bat pe bugete de 3 lei. Voi, cei care aveti bugete, aveti o super arma de negociere. Asa ca puteti sa obtineti de 2-3 ori mai mult ca anul trecut pe vremea asta. Si partea buna este ca dintr-un astfel de proiect special, cand tragi linie, poti sa ai un ROI mult mai mare decat din alte canale (gen CPC chiar). Repet, pentru cei care cred ca un proiect special inseamna doar branduire prima pagina a sitului gazda. Din proiecte speciale acum puteti obtine clickuri mai ieftine decat din Google.

7. Targetati VESTUL.
Produsul vostru se preteaza la a fi vandut pe net, delocalizat? Atunci nu targetati doar romania, care este o piata mica, crizata, fara bani si fara obisnuinta cumpararii online. Targetati lumea larga. Luati banii de la americani, europeni, etc… In Romania, cumparaturi online inseamna sa vina cu frigiderul la etajul zece si sa il platesti acolo. Cardul este insignificant

8. Outsorce Non-Core.
Foarte multe actiuni de e-marketing (webdevelopment, programare, etc) pe care acum le faceti inhouse se pot externaliza la companii specializate. Va costa mult mai putin, stiti exact pe ce dati banii, nu platiti concedii, prima de porc, 1-2 decembrie, al 13-lea salariu, salarii medicale, etc. Pur si simplu stiti cat platiti si pentru ce exact. In plus, puteti da afara o agentie mult mai usor ca pe un angajat🙂 Si angajatii actuali care fac aceste actiuni, puteti sa ii reprofilati in domenii mult mai eficiente pentru firma.

9. Genereaza Incredere.
Pe o piata din ce in ce mai competitiva, puteti sa va diferentiati de concurenta daca generati mai multa incredere. Intrebati-va furnizorul de e-marketing cum anume. Sau intrebati-ma pe mine.🙂

10. Spuneti AVEM BUGET NELIMITAT PENTRU PROPUNERILE CU ROI CARE NE AJUTA SA VINDEM MAI MULT.  Daca sunteti advertiseri, nu trantiti in fata agentiei un sec „nu avem buget”, care este moartea pasiunii. Gasiti impreuna o solutie care vinde si o sa castigati impreuna.

Cam atat. Ppt-ul folosit e aici. Cine are nevoie de o propunere gratuita de eficientizare, sa imi trimita un mail la contact-at-ferseta-com.

Multumiri pentru atentie

Constantin „Noro” Ferseta

Comentarii»

1. Valentin - Februarie 28, 2009

imi place de tine. dar sunt de la „concurenta”.
hai sa facem o treaba together. Esti deschis?

2. Marian - Martie 17, 2009

sfatul tau cu luarea banilor din vest este aur. Dezvoltam un soft+ hardware pentru marketing research si in afara de RO o sa mai tintim si in alte 4 tari. Dar ca sa-ti mearga treaba acolo trebuie sa stii ce faci si daca vrei sa faci ceva serios iti trebuie si oameni pe acolo .

cferseta - Martie 17, 2009

@marian – bafta🙂 Atata vreme cat treaba in romania se impute, e bine sa ai niste plase de siguranta. Alternativa nu pare foarte roza


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: