jump to navigation

„Pe online sunt numai zgarciti, indecisi si saraci” Februarie 6, 2009

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , ,
trackback

„Pe online sunt numai zgarciti, indecisi si saraci.” Asa imi zicea un client cu care colaborez in sistem de lead generation, vazand ratele de conversie dintre cei care cer informatii despre un produs si cei care ajung sa cumpere.

Omul este businessman clasic, care nu are timp de prostii gen powerpoint, CPM sau generare de awarness pe Internet. El vrea vanzari, cea ce mi se pare foarte normal, mai ales in perioada pe care o traversam, unde orice briz briz este inutil si eficienta este cea mai importanta.

Sa analizez putin aceasta fraza.

1. ratele de conversie. Cand ai o locatie fizica, intr-un vad comercial mai mare sau mai mic, ai un procent foarte mare de vizitatori care iti si cumpara. Daca iti intra 1000 oameni pe zi, 950 cumpara ceva. Ca sa cresti numarul de oameni din magazin, trebuie sa aplici tactici dure, pentru ca trebuie sa vii cu o propunere atat de interesanta incat sa schimbe comportamentul consumatorului si sa mai faca un efort suplimentar sa vina pana la tine. Sa zicem ca iti poti dubla vizitatorii cu mari eforturi. Pe net, cresterea vizitatorilor este mult mai usoara si … sky is the limit. Dar din 1000 vizitatori, iti cumpara 50.

Pe de alta parte, pe net intervin alte riscuri si obiceiuri de consum. Oamenii nu cumpara ceva riscant (care risca sa nu le placa sau sa para penibili ulterior – oftica post-achizitie). Si atunci de mult ori, chiar in cazul produselor standardizate, preferi sa te informezi pe net si sa cumperi din magazin. Asta in cazul in care nu cumva primesti discount sa cumperi din magazinul online, caz in care pipai produsul in magazin si il comanzi online!

2.  Exista numeroase filtre, care optimizate la sange (atat pe partea mea, ca lead generator, cat si pe partea ta, ca vanzator efectiv), sa ridice rata de conversie. Primul filtru este INCREDEREA. Intra omul pe un site. Cat de incredere este acel site, ca sa imi pierd timpul completand un mini-formular. Cat de mini este acel miniformular. Cat de usabil e situl, si cat de mult ma tine pe palme ca sa ajung din vizitator in interesat si ulterior in cumparator (modelul AIDA). Cum este tratat clientul cand i se face oferta, cat de convingator este vanzatorul, care este rata de reintoarcere a clientilor multumiti.

3. Calitatea romanilor de cumparatori pe internet.
In strainatate (adica SUA in principal), orice site ai, poti sa generezi leaduri. Motivul principal este usurinta luarii banilor de la client, cu ajutorul cartii de credit. In Romania, comertul online este o gluma, pentru ca de fapt toate magazinele sunt cataloage online, din care omul comanda si plateste cand ii ajunge frigiderul la etajul 10, pe scari. Cand o sa mai creasca platile pe online, vor creste direct proportional si sistemele de afilieri.

Apoi, in perioada de criza, oamenii taie brizbriz-urile si se reintorc la baze sau la ce e eficient. Acest lucru este valabil si in business-uri, dar si la nivel de consumator individual. Online-ul trebuie sa ofere o plusvaloarea mult mai mare (atat cumparatorilor cat si comerciantilor ) ca sa creasca. Partea buna este ca pentru comercianti ofera mai mult, pentru ca au costurile fixe mai mici🙂

4. ratele de crestere. Pe termen lung, toata lumea este de acord ca Internetul va creste enorm. Disponibilitate, preturi, CRM, loializare mai buna, comunitati. Ce inseamna insa acest „termen lung”. Foarte multi (inclusiv eu) sunt de parere ca cei care se pozitioneaza acum ca key playeri, pe o piata de zgarciti, indecisi si saraci, vor fi cei mai tari in anii urmatori

5. Cumparere online vs informare online. Intradevar, poate ca romanii nu cumpara online la fel ca offline. Dar in mod sigur se intereseaza. In primul rand, cam toti oamenii cu bani au acces la net si il folosesc (mai mult sau mai putin). Daca vinzi fabrici de ex, poti sa postezi un anunt si astfel un cumparator te va gasi. Se considera si asta vanzare online, prin extensie. Si astea functioneaza. Imobiliarele deja online-ul depasea offline-ul ca numar de anunturi. Masinile la fel. Joburile de mult online-ul a intrecut ziarele. Deci, in functie de ce vinzi tu, poti sa folosesti Internetul ca sa iti cresti cifra de afaceri. Trebuie doar sa gasesti mixul perfect.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: