jump to navigation

De ce majoritatea agentiilor interactive nu prea recomanda eficienta Februarie 6, 2009

Posted by cferseta in ferseta, internet.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Pentru ca din propunerile eficiente pe online ies mai putini bani ca din celelalte!

In general nu este eficient pentru agentii sa recomande eficienta🙂

V-ati intrebat vreodata de ce agentiile de media (si cele interactive) cand trimit clientilor mediaplan cu situri nu gasesti DECAT CPM? De ce nu pun si CPC? Pentru ca le este mult mai usor sa ia banii pe CPM. Dar si eficienta este de 20x mai mica.

Un mic calcul. Sa zicem ca targetul vostru sunt oamenii de afaceri. Agentia va spune ca situl X, Y zi Z din mediaplan au acest target majoritar.

Pretul de ratecard este 20 eur/1000 de afisari.

Pentru ca sunteti client preferential, ca ne cunoastem, bla, bla, primesti discount 50%. Deci tu platesti 10 eur/1000 afisari.

Cu o rata de click de 0.10%, din cele 1000 de afisari, tu primesti 1 click, care te costa 10 eur!

De ce nu ti-o fi propus agentia sa dai 0,05 eur per click, prin CPC? Pentru ca ar fi obtinut acelasi lucru, pentru un buget de o pizza si o bere.

In plus, prin CPM bannerele tale sunt afisate la TOTI vizitatorii sitului, chit ca sunt parte din target sau nu. Daca 50% este targetul tau si restul sunt diverse categorii, se mai injumatateste eficienta CPM deja infima si de aici. Pe cand la plata per click, stii ca cel care a dat click a trecut de filtrul textului: „Vrei sa cumperi sosete roz? Click aici.” Cei care nu vor sosete roz nu au de ce sa dea click.

Acum programele CPC au posibilitatea sa pui si bannere si text. Bannere de care vrei tu: animate, neanimate… Poti sa setezi pe ore, pe situri, etc.

Se fac mult mai multi bani din CPM decat din CPC. Dar acum, pe criza, marketerii ar trebui sa fie mai atenti cu bugetele lor, si sa intrebe ce obtin.

Evident, sunt cazuri in care CPM-ul se justifica. In cazuri de branding si awarness, proiecte speciale, pe situri unde nu poti intra decat cu CPM si tu le vrei musai…. Dar daca ai obtine exact aceleasi rezultate (ca milioane de afisari vazute de targetul tau, situri targetate, public targetat) cu un buget de 20x mai mic? Cum ar fi? Pentru ca daca rata de click se pastreaza si in cazul CPC, pentru cei 10 eur pe care ii dai, in loc de 1000 afisari la CPM, primesti 20,000 afisari la CPC.

In general, cu cat obiectivele sunt mai putin cuantificabile, cu atat eficienta este mai scazuta.

La neogen la un moment dat puteam targeta foarte in detaliu: „medici din Zalau” . Din cei 2 milioane de useri la nivel national, din care 1 milion si ceva activi, se gaseau si medici din Zalau. Sa zicem 30% din medicii din Zalau au conturi neogen. Le trimiteai un mesaj (banner care ii aparea medicului cand intra pe unul din siturile neogen sau PM). Dadeau click x%. Tu, client, plateai 0.10 eur pentru click. Si ajungeam sa avem campanii de 5 eur. Pentru ca atingeam 50 de medici din zalau. Extrem de ineficient pentru publisher, nu?🙂 Extrem de eficient pentru platitor🙂

Daca vreti un sfat gratuit legat de eficienta, dati-mi un mail la contact-ferseta-com

Comentarii»

1. zoso - Februarie 6, 2009

nu. nu din ce ai zis tu. nu merge la cpc pentru ca romanii nu vor sa dea click pe bannere. pentru ca bannerele sunt proaste, sunt multe, sunt cu sunet, sunt blocate, sunt overlayere…si tot felul de cacaturi. pentru ca neogen si altii s-au complacut cu publicul prost si needucat si acum consultantii plecati de la ei fac pe vitejii.

noro, sunt lucruri pe care le poti spune si lucruri pe care nu. cele de mai sus nu se spun. stii de ce? pentru ca tu ai fi un ilustru anonim daca nu te plateau CPMurile. nu mai exista kontero, nu mai exista consultantul noro de la neogen. exista spalatorul de geamuri ferseta.

2. zoso - Februarie 6, 2009

ah, sa iti aduc aminte de campania bestjobs pe bloguri si cine si cum a vrut-o?

3. Simple - Februarie 6, 2009

Zici ce zici tu Zoso, insa cred ca Neogen a fost singurul la care rata de bannere enervante (ca cele precizate de tine) a fost cea mai mica. Rar ai vazut pe site-urile neogen overlayere. Ba dimpotriva, incercand sa impuna reclamele CPC, au insistat mult pe reclamele CPC/text. Acum nu e vina lor ca unele aveau texte aiurea pentru ca asa isi dorea advertiser-ul.

Cat despre eficienta, nu cred ca nu esti de acord cu cele spuse de Noro, in conditiile in care audienta site-urilor neogen (in afara de BJ) este cea care este. Poate ca pentru zoso.ro a carui audienta este total diferita, costurile unei campanii CPM sunt justificate, dar overall, nu cred nici eu ca in general campaniile CPM sunt mai eficiente pentru un advertiser.

4. zoso - Februarie 6, 2009

n-am zis ca nu sunt de acord cu ceea ce spune. am zis ca nu sunt de acord cu persoana care spune. pentru faptele nu o recomanda. noro vine acum, dupa ce a supt de la ţâţa neogen cativa ani, si spune ca de fapt treaba nu e asa. acum, cand i se cer rezultate, cere si el altora. cand bea laptic dulce de la nenea tiger mergea pe burta si se bucura ca ies bani din beostjobs.

5. cferseta - Februarie 6, 2009

zoso, nu incetezi sa ma uimesti… ti-as intoarce replica, sa canti la alta masa, dar sunt prea domn pentru asta.

6. zoso - Februarie 6, 2009

tocmai de aia imi place de tine, ca esti un domn.

7. Limmonica - Februarie 8, 2009

practic prin articolul tau spui ca agentiile au ca scop principal castigul propriu si nu educarea/dezvoltarea pietei care evident cere resurse/bani in plus. „strategia” asta are ca si consecinta faptul ca agentiile isi mentin clientul pana cand cineva mai bun/eficient apare pe piata si se cheama „strategie 1-0; pe cand „strategia” inversa (pe care o accentuezi tu in articol) nu ar face decat sa aduca cresterea clientului si fidelizarea lui – strategie 1-1. Toate astea sunt spuse dintr-un punct de vedere „orb” – sau in acelasi mod in care a fost scrisa cartea de economie din liceu: comportamentul unei economii perfecte. @zoso are totusi o viziune destul de clara a pietei online reale din Romania – ceea ce incerc si eu sa inteleg de cateva luni.

8. Haotik - Februarie 8, 2009

In loc sa va certati pe cacaturi aiurea mai bine ati da sfaturi utile. Mie mi-a placut articolul si speram ca si comentariile sa fie la nivelul articolului nu „a la usa cortului”.

Cat despre educarea si eficientizarea advertiserilor…. eu le fac scoala despre eficienta si pe urma cumpara de la alta firma reclama?

Cine nu se pricepe sa isi cumpere oameni de marketing capabili si care stiu sa profite si de AdWords, si de Neogen si de BestAd sau alte sisteme mai mici.

9. Cerere si Oferta. Eficienta. Rezultate. De ce este buna criza financiara? | Liviu Taloi - Februarie 8, 2009

[…] 6 februarie Noro face si el o scurta analiza si ne spune de ce majoritatea agentiilor interactive nu prea recomanda eficienta. Sincer, raspunsul era evident si din pacate desi marea majoritate a intreprinzatorilor de pe net […]

10. cferseta - Februarie 8, 2009

@limmonica – piata de online asa a evoluat pana acum. Evident ca o agentie prefera sa propuna CPM de 10,000 eur decat CPC cu 500 eur. Trebuie sa traiasca si ei. Tu nu ai face-o daca ai fi in locul lor? Clientii au bugete de cheltuit, actiunile propuse trebuie sa dea bine in powerpointurile prezentate sefilor, toata lumea este fericita.

@haotik – mersi pentru aprecieri. si sfaturi ai vazut ca mai dau🙂

11. Opinii din blogosfera care mi-au placut (02-08 februarie) | - Relatii Publice si comunicare online - Februarie 8, 2009

[…] “Noro” Ferseta face o pledoarie argumentata pentru ca piata de advertising online sa puna un accent mai mare pe eficienta. Usor de […]

12. Limmonica - Februarie 15, 2009

@cferseta scuza-mi intarzierea.

Sincera sa fiu nu as propune. Adica, sunt un profesionist in marketing online si tu, clientul meu vanzator de pantofi, ai incredere in mine ca imi fac treaba bine si am sa iti propun cea mai eficienta solutie. Sunt cazuri unde merge CPM si altele unde merge CPC. Dar nu fac o oferta exclusiv pe ideea ca trebuie sa traiesc si eu. Pentru ca nu fac decat sa contribui la cresterea entropiei in marketul din care fac si eu parte iar comparatia o fac cu agentiile concurente nu cu clientii care „ma hranesc”. In momentul in care tratez clientul cu respect deontologic atunci nu fac decat sa ii asigur o crestere lui si mie, ceea ce inseamna continuitate a relatiei profesionale si un avantaj fata de concurenta. Destul de simplu si fair-play.

Eu nu cred in CPM pentru ca nu pot sa controlez si sa garantez foarte mult. Ori in Italia (unde am facut cursul de SEM si unde am studiat marketul) toti garanteaza eficienta, profitabilitatea si rezultatele – asta prin clauzele contractuale. CPM e doar o moda. Si pe-acolo a trecut demult. Vorbim de 2006 cand am facut eu cursul.

13. alexnicolae - Februarie 18, 2009

deci urmatoarea mare agentie (poate a ratat sansa neogen) o sa apara cu mesajul: daca vreti o campanie bazata pe CPM +, implementati-o cu noi. Modelul de vanzari sa fie, in loc de copy TV(afisari pe target mai mult sau mai putin detaliat si controlat) , plata pe rezultat, procent din cresterea vanzarilor/indeplinirea obiectivelor+comision fix pt consultanta, adserver, mediaplann, control rezultate, auditare.
O sa apara ceva de genu: cost fix: 150 euro. Cost variabil 5 euro- target medicii din Zalau.:) . Dar o sa fie mai ieftin decat afisari de 500 de euro. No in momentul ala imi fac si io firma.🙂 .

14. Tudor Mateescu - Februarie 23, 2009

adevar ai grait si ca intotdeauna zoso e un fraier…

15. Veşti sumbre din online » CAPSLOCK.ro - Februarie 23, 2009

[…] nişte bani doar pentru că existau au fost loviţi de criză şi sunt nevoiţi să gândească în termeni de eficienţă şi rezultate. Altora le arde sub fund. Se ajunge în situaţia jenantă în care două agenţii se bat la sânge […]

16. Alin Zainescu - Februarie 24, 2009

Anul trecut am avut clienti pentru care am propus cel putin 30% din buget CPC. Si a fost aprobat. Si era vorba de peste 5o ooo de eur …

17. cferseta - Februarie 24, 2009

ma bucur sa aud si astfel de vesti. Erau cumva multinationale, sa ma bucur si mai mult?🙂

18. indieminds - Februarie 24, 2009

in momentul actual in romania, eficienta e un lucru oarecum relativ, si e mai buna in functie de ce parte a baricadei te afli😉

19. Alin Zainescu - Februarie 24, 2009

din pacate (sau din fericire ? ) da !

20. je - Noiembrie 15, 2009

Las’ ca in vremurile astea de criza e greu sa vinzi bannerele Leaderboard chiar si la numai 0.1 CPM (zece eurocenti cost pe mia de afisari). Bine, cine are pile si relatii vinde in continuare la 15 EUR CPM – ca acolo bugetele nu „e” contorizate😉

21. CPM Spre CPC Si Afilieri | Nimicul Lui Krumel - Martie 15, 2016

[…] Constantin “Noro” Ferseta explica De ce majoritatea agentiilor interactive nu prea recomanda eficienta. […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: