jump to navigation

Cursuri in Romania si importanta lor pentru cariera Februarie 2, 2009

Posted by cferseta in diverse, ferseta, internet.
Tags: , , , ,
trackback

Am avut cateva discutii in contradictoriu apropo de importanta cursurilor in cariera/in business. Te ajuta, nu te ajuta, cat de mult ajuta…

Eu la viata mea am facut numeroase cursuri: cursuri de soft skills (negociere, presentation skills, influencing skills si alte skills), cursuri de marketing si e-marketing (ma rog, mai multe cursuri de e-marketing am tinut eu altora), cursuri de engleza, italiana, cursuri de la Skillsoft, etc, etc. Cred ca peste 30 de cursuri. M-au ajutat? Sigur ca da. Ce mi-a ramas in cap? Sa zicem 5% – 10% din ce au predat trainerii la acele cursuri. Restul au fost pierderi colaterale.🙂

Evident, m-au ajutat mai mult cursurile offline. Cunosti oameni noi, esti expus la multe noutati, simti cum ti se deschide creierul.

Multa lume, mai ales in mediul corporatist, vad cursurile ca pe o vacanta. Mai ales daca sunt in strainatate. Ca pe un bonus. Adevarul ca in ultima vreme, companiile vor reduce bugetele pentru training, aceasta linie de buget nefiind una critica pentru supravietuirea firmei. In paralel, candidatii vor fi mai tentati sa isi creasca sansele de evolutie in cariera avand un cv mai aspirational, blindat cu cat mai multe cursuri.

Daca HR-ul alege unele cursuri extrem de utile, atunci un curs ar trebui sa fie o investitie. Bagi 1000 eur, scoti mult mai mult din productivitatea incrementala generata. Mai ales daca sunt cursuri gen consultanta, unde un expert in domeniu iti mai da si cateva solutii de business.

De exemplu, eu predau: „Cum sa folosesti Internetul ca sa vinzi mai mult”. Si eu tin aceste cursuri de e-marketing, in care ofer clientilor mei plusvaloare neta. Oricum, majoritatea firmelor din tara asta au nevoie de vanzari mai multe, mai ales pe criza.

Cred ca toti furnizorii de cursuri ar trebui sa scoata in fata plusvaloarea pe care o ofera. Altfel va fi un an destul de greu pentru toti.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

