jump to navigation

Cum sa-ti protejezi ideile sa nu fie furate – caz particular Ianuarie 23, 2009

Posted by cferseta in diverse, internet.
Tags: , , ,
trackback

Am primit brief pe Kuantero (evenimente memorabile) de la un fost client. Sa produc un eveniment BTL pentru o categorie din publicul lui tinta, cu un buget de cateva mii de euro.

Eu in prealabil ii mai facusem acestui client un eveniment similar cu o organizare WOW si ne cunosteam foarte bine.

Dupa o saptamana de analizat, mi-au venit niste idei geniale, memorabile, Kuantero style. Asa ca eram nerabdator sa i le impartasesc clientului.

Dar mi-am adus aminte ca respectivul client are o mare meteahna. Iti fura ideile cu nesimtire daca el crede ca poate sa economiseasca 1 euro sarindu-te.

Asa ca, inainte sa i le prezint, i-am zis urmatorul lucru:

„Vin la tine, iti zic ideile, ai sa vezi ca sunt pe brief si pe buget, ai sa vezi ca sunt WOW. Tot ce vreau inainte este sa semnam un contract ca daca vrei sa le implementezi, o sa le faci DOAR cu mine. Daca sunt nasoale, oricum nu o sa le faci. Si iti garantez ca nu sunt comune. Nu ai ce sa pierzi. Si astfel am si eu o siguranta.”

„Adica vrei sa semnam contract ca nu iti fur ideile?!?!?!”

„Exact. Mai ales ca STIU ca ai (ca firma) numeroase antecedente! Deasemenea, stii ca si mie mi-ati mai dat teapa. Deci? Take it or leave it!”

„Aaaah, multumim. Nu vrem”

Oricat de ciudat pare, am o mare satisfactie. Nu vroiam sa muncesc pentru firme neserioase. In cel mai rau caz as munci pentru firme neserioase care imi semneaza un contract beton. Eu imi pun tot sufletul in cea ce fac.

Poate mai ajuta pe cineva acest exemplu sa isi protejeze interesele.

Later edit: precizez (daca nu s-a inteles din post) ca FIRMA are zero credibilitate in ochii mei. Omul cu care am vorbit de la ei este super ok. Pacat ca e la compania nepotrivita.

Comentarii»

1. zoso - Ianuarie 23, 2009

daca nu spui numele, degeaba.

2. Geea - Ianuarie 23, 2009

O, da! Si eu am ajuns la concluzia ca trebuie sa am totul in scris. Sunt la a nu stiu cata teapa, si tot mai am tentatia sa cedez.

3. cferseta - Ianuarie 23, 2009

@zoso – nu pot sa dau nume

@geea – asa e, tentatia este mare. Eu de exemplu, intotdeauna dau ceva de la mine, ca gest de bunavointa, mai ales la clientii noi. Sunt de parerea ca daca dai, o sa primesti mai mult. dar nu e bine sa faci asta „a la long”, pentru ca ceilalti se obisnuiesc ca totul li se cuvine gratis.

4. cferseta - Ianuarie 23, 2009

@zoso (offtopic) – ti-as fi trimis si tie un „sarbatori fericite”, dar imi era teama ca trebuie sa iti cer acord de comunicare pe email inainte…

5. zoso - Ianuarie 23, 2009

stii ca esti najpa la faze din astea. ti-am explicat unde ai gresit. reiau?

6. haotik - Ianuarie 23, 2009

Nu a gresit cu nimic, dar asa e zoso, vrea sa aiba ce barfii. Foarte bine le-ai facut.

7. VVladescu - Ianuarie 23, 2009

Părerea mea e că treaba cu contractul e bullcrap , sau , pe înțelesul tuturor frecție la picior de lemn.
Dacă cineva poate și vrea să te fure , o va face , indiferent de condiții scrise pe hârtie! Aici ai 3 opțiuni:
1) îți protejezi produsul final cât de bine te pricepi
2) dacă produsul nu există și proiectul tău e doar la stadiul de idee îl transpui în acțiune pro-bono și , evident persoana va găsi mai rentabilă opțiunea de colaborare decât să o ia de la capăt furându-te (valabil și pentru angajații care se simt ”amenințați” de colegi)
A propos , dacă vorbim de următoarele domenii : marketing , advertising , development (web/software) , reporting , sau proiecte mici , ideile de mai sus sunt cu atât mai aplicabile.
3) Îți folosești la maxim skill-urile de comunicare pentru a-l convinge pe respectivul că lucrând cu tine e mai ieftin/avantajos decât să îți ia ideea și să încerce o implementare on his own.

8. fabby - Ianuarie 25, 2009

asta poate sa fie si o golaneala. poate de exemplu propune ceva comun, care oricum avea de gand sa il implementeze, si tu il obligi sa faca cu tine. si din asta se poate interpreta ca executantii sa isi obige clientii sa lucreze cu tine

9. cferseta - Ianuarie 25, 2009

@fabby – in contractul care urma sa il semnam specificam apropo de originalitatea ideilor: „…iti garantez ca nu sunt comune.”


Lasă un răspuns

