jump to navigation

Vadul comercial offline versus cel online Decembrie 10, 2008

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , ,
trackback

Din 100 de oameni care intra intr-un magazin offline clasic, sa zicem ca aprox 50% cumpara ceva (depinde, bineinteles de tipul magazinului – Carrefour se apropie de 99%, magazinul de fitze tinde catre 5%). Daca acel magazin offline isi face o versiune online, are sanse mari ca asteptarile sa ii fie inselate.

Teoretic, totul suna frumos. Acoperi o lume intreaga la cost marginal aproape de zero, poti sa ai o explozie a vanzarilor, etc.

Dar nu e chiar asa. Din 100 de vizitatori, presupunand ca sunt utilizatori calificati, care chiar cauta sa cumpere ceva, rata de conversie e destul de mica – sub 1-2% cumpara. Restul se uita, compara, cauta referinte. Pentru patron aceasta constatare vine ca un soc. De ce, desi am trafic, am vanzari foarte mici? Pentru ca vizitatorii online, oricat de calificati ar fi, niciodata nu se compara cu vizitatorii offline. Un singur exemplu: daca ai cea mai mica indoiala referitoare la pret, cauti din nou pe google. In magazinul offline, chiar daca esti convins ca pretul e mai mare, sunt sanse mari sa cumperi, gandindu-te ca economisesti astfel timp pretios, nervi, efort. Vizitatorii in magazinul tau offline sunt mult mai captivi decat cei din online.

De aceea, trebuie sa lucrezi la multe variabile astfel incat magazinul online sa devina un centrul de profit. Altfel, ramai la buticul tau din lumea reala, dezamacit de facilitatile netului. Si e pacat.

In general, fiecare leu investit, in off/online trebuie sa aduca profit. Comparand costurile marginale de obtinere ale unui nou client, poate la inceput nu se justifica sa intri in online. Dar sigur se justifica de la un anumit moment in colo. Dar de obicei, online-ul poate genera destul business cat sa fie considerat sustenabil.

Eficienta trebuie sa fie determinanta in activitatea pe net!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: