jump to navigation

Actiuni umane la Ionescu S.A. Noiembrie 11, 2008

Posted by cferseta in diverse, locuri de munca.
Tags: , ,
trackback

Am vazut de nenumarate ori persoane cu potential care lancezesc si nu isi vor atinge niciodata maximul de potential. Stau asa, ma uit la ele si imi dau seama cat de limitati suntem noi, ca fiinte umane. Cum nu constientizam puterea enorma care o avem in noi. Puterea sa evoluam. Si mai imi dau seama ca as putea sa ii cresc eficacitatea foarte mult.

Cum ar fi sa merg la o astfel de persoana (Ionescu) si sa ii propun sa cumpar actiuni la ea? Adica sa ii zic. „Tu acum castigi x eur/luna. Aplicand o crestere organica, pana la sfarsitul vietii tale vei castiga y eur, si asta este excelul cu banii care o sa ii castigi in fiecare luna de activitate, pana cand o sa mori.

Ce-ai zice daca as cumpara 20% din tine? Si ti-as da knowhow, bani, suturi in cur, relatii, etc, etc, astfel incat sa castigi de 100 de ori mai mult. Si sa iti placa lucrul asta (pentru ca sunt multi care sunt fericiti asa cum sunt acum, cu bani de o cola si o excursie la kusadasi pe an). In schimb, tu in fiecare luna pentru tot restul vietii tale o sa imi virezi in cont 20% din ce castigi (fluxuri de venit, aprecieri active, licente, etc).

Cred ca asemenea parteneriate ar fi profitabile pentru ambele parti. Dar problema cred ca se afla in genomul uman. In proportie de 99%, emitentii de actiuni vor fi tentati sa dea teapa investitorului DUPA ce acesta nu mai participa activ in activitatea firmei. Astfel, dividedele vor inceta sa mai apara….

Eu as investi in oameni, daca as stii ca investitia mea este protejata. Sa nu trebuiasca eu sa o reinforsez periodic sau sa o urmaresc. Sa am INCREDERE totala ca dividendele imi sunt livrate lunar…. Ar fi interesant. Sa imi fac vreo 20 de discipoli, care sa imi dea 20% din venituri. Kiosaki ar muri de invidie..🙂 O idee care trebuie aprofundata.

Comentarii»

1. Alexandru Petras - Noiembrie 11, 2008

Eu cedez 20% cu mare drag🙂

2. Alex - Noiembrie 12, 2008

o societate comerciala este de obicei cu raspundere limitata; o persoana fizica are raspundere nelimitata – si potential nelimitat, de asemenea.

daca am fi trait pe vremea romanilor si a sclavagismului, a detine 20% dintr-o persoana ar fi fost o chestie destul de comuna. puteai astfel detine 20% dintr-un doctor sau arhitect, sa investesti in formarea si perfectionarea lui, si sa castigi dividendele respective

Si in epoca moderna poti face ceva similar.. daca esti siret: sub forma de contract pe durata limitata – poti detine x% dintr-un cantaret sau formatie rock, pe durata contractului. Iar daca e vorba de antreprenori, poti detine 20% din proiectul lor(si sa-i obligi, prin contract, sa se dedice exclusiv acelui proiect si nu altuia). Asa ca, da, e oarecum posibil. Doritori sa gasesti.

3. ionescu - Noiembrie 13, 2008

si care sunt persoanele cu potential care le-ai ochit ?

4. cferseta - Noiembrie 13, 2008

o sa vezi🙂

5. FFD - Noiembrie 18, 2008

Ma bag, desi vom discuta aprins despre sensul expresiei ‘a cumpara actiuni la mine’, asa cum va figura ea in contract🙂 Cum procedam?


Lasă un răspuns

