jump to navigation

Cumparaturile pe internet si frauda online aferenta Mai 4, 2008

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Cu cat ne digitalizam mai mult viata (si identitatea financiara), cu atat le e mai usor hotilor electronici sa o transfere in conturile lor. Se estimeaza ca in viitor suma furata online va fi mai mare decat cea din trafic de droguri/prostitutie/trafic de arme. Si sumele astea sunt cu adevarat mari…🙂

Intrucat nici o masura nu este 100% garantata, tot ce trebuie sa facem este sa fim cat mai atenti si sa minimizam riscul.

Ce fac eu in acest sens:

  1. cand fac plati online, platesc cu un cont de debit card separat, pe care transfer inainte suma de bani necesara. Nicioadata nu cumpar online sau la POS cu contul curent
  2. cand platesc la carciuma, incerc sa o fac cash. Daca nu se poate, scot cardul si ma duc cu chelnerul la POS. Stiu multe cazuri in care omul era taxat de 2 ori
  3. cand bag pin-ul, intotdeauna verific suma. Odata in Turcia la o benzinarie am facut plinul, m-au taxat suma de 1000 de ori mai mare, am semnat si am avut noroc ca nu aveam atat de multi bani in cont.
  4. incerc sa nu cad prada phisingului. Cea mai periculoasa situatie a fost cand am avut un mallware care mi-a modificat registrii, astfel incat atunci cand dadeam www………ro, ma ducea la alt url asemanator, cu layout identic, in care trebuia sa introduc userul si parola.
  5. Daca situl nu e securizat, nu cumpar.
  6. In general, daca nu imi inspira incredere, nu cumpar

Comentarii»

1. sorin - Mai 4, 2008

Orice este legat de internet este nesigur. Chiar si tranxactiile bancare. Exista un risc pe care vom fi nevoiti sa-l asumam. Se lucreaza la un nou principiu de codare al retelelor bancare

2. Laurentiu - Mai 5, 2008

Fac plati online (engross) de mai bine de 3 ani si nu am muscat-o niciodata. Dar eu sunt un mic paranoic. Majoritatea tranzactiilor le fac de pe linux (pentru a fi sigur ca nu am ceva malware), nu fac cumparaturi cand sunt conectat pe retele wifi. Daca nu prea am incredere in site-ul de pe care cumpar folosesc PayPal sau nu cumpar deloc.
Foloseam pana acum 2 carduri dar m-am lenevit, am un cont de debit la ING pe care il verific aproape zilnic folosind un digipass (doar userul e unic, parola se schimba la fiecare accesare, se cere o „semnatura” digitala la fiecare tranzactie, etc).

Happy shopping, mai discutam la blogaria despre asta🙂

3. Laurentiu - Mai 6, 2008

Ceva ma face sa cred ca stiai tu ceva despre Banc Post🙂

4. cferseta - Mai 6, 2008

acum am vazut la tine cu bancpostul. Eu stiam altele🙂


Lasă un răspuns

