jump to navigation

Marketingul bancar si paradoxul BNR Martie 27, 2008

Posted by cferseta in imobiliare.
Tags: , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Intotdeauna m-a uimit marketingul bancar. Piata si produsele sunt destul de amorfe si diferentierea este extrem de greu de facut, in afara de argumentul suprem, cel financiar. Care dobanda este mai mica (pentru credite) sau mai mare (pentru depozite).

De ce sa te duci la banca x sau la banca y? Stai cu excelul in fata, iti calculezi costurile/veniturile, compari si alegi. Dar oamenii nu sunt logici in actiuni. Tocmai din acest motiv promotiile la dobanzi merg. Cat de prost poti sa fii sa iti alegi creditul doar pe dobanda pentru primul an. Fara sa te uiti ce dobanda ai urmatorii ani. Sau ce costuri de refinantare ai. Incredibil.

Din acest motiv apare acest paradox. BNR creste barierele creditarii, incercand sa stopeze consumul, dar creditele cresc trimestrul 1 2008 la trimestrul 1 2007. De ce? Pentru ca desi conditiile de rambursare devin din ce in ce mai crancene, oamenii inca isi ipotecheaza viitorul, muscand nada creditelor in promotie. La care se mai adauga si frenezia asta tip Caritas, in care toata lumea vrea sa cumpere terenurile si apartamentele acum, de parca se termina…

Dane, cred ca ai dreptate, o sa fie o surpriza neplacuta pentru multi (sper ca nu si pentru mine:P )…

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: