jump to navigation

Web 1.0 moare. PCR creste. Martie 22, 2008

Posted by cferseta in internet.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

De fapt nu moare, ci scade ca pondere relativa.

In ultimii ani se observa o tendinta foarte interesanta. Marea majoritate a site-urile clasice, care sunt cunoscute de toata lumea ca imaginea antreprenoriatului de succes pe internet sunt in cadere libera la cota de piata. Sau in unele cazuri norocoase, sunt constante.

Monster, Careerbuilder, exponentele siturilor de joburi la nivel mondial au o evolutie buna din punct de vedere al veniturilor, dar o evolutie nefavorabila a traficului.

Match.com, eHarmony

Cele mai mari site-uri de dating la nivel global sunt de asemenea in scadere. Vizitatorii prefera sa se duca din ce in ce mai mult pe situri de fun social network, unde pe langa functiunea clasica de dating, beneficiaza de componenta de socializare. Un alt element al scaderii lor este faptul ca social networkurile sunt gratuite, pe cand siturile de dating clasic nu, ele monetizand userii.

Ebay si Amazon

Acesta sunt unele din putinele afaceri pe web care au supravietuit dot com crash-ului. Insa, incepand din 2006 si continuand cu 2007 scaderea este evidenta, in ciuda unor revirimente in perioada sarbatorilor de iarna.

Altavista, lycos, dogpile.com – portaluri clasice, care desi au trecut de la structurarea arborescenta a informatiei la cautarea ei prin intermediul unui motor de cautare, sunt deasemenea in scadere

Craigslist este unul din site-urile clasice de anunturi. Una din caracteristicile lui este simplitatea, data de o lipsa completa a graficii, tot site-ul fiind bazat pe text. Dupa o crestere pana la sfarsitul lui 2005, trendul din ultimii doi ani este descrescator

Yahoo, google, ca exponenti ai web-ului mondial au deasemenea o tendinta de stagnare/usoara descrestere in ultimii 2 ani. In cazul lor, la cota de piata pe care au atins-o (25-30%), cresteri fulminante sunt extrem de greu de realizat. Totusi este interesant ca in conditiile unei atomizari accentuate a pietei web, unele site-uri au crestere foarte mare, iar “monstrii”, care au beneficiat si de momentum, si de resurse (investitii, oameni, knowhow) nu reusesc sa aiba evolutii pozitive.
yaho - google

 

In schimb, site-urile care au o crestere fulminanta sunt cele bazate pe inter-relationare. MySpace, facebook, hi5, orkut, linkedin.

Site-urile de relationare business au evolutie mai lenta decat cele bazate pe fun, datorita specificitatii utilizatorilor lor.

Concluzia pentru posesorii de siteuri web este clara: trebuie modificate produsele lor astfel incat sa foloseasca mai mult userii ca vector de crestere trafic, content si numar de useri. Pentru ca un user incantat de un site, care il foloseste pentru “life management”, devine automat un ambasador al brandului si un factor de coagulare a altor useri.

In Romania intotdeauna termenul PCR (pile cunostinte relatii) a avut o conotatie negativa. Dar peste tot in lume, relatiile interumane sunt vazute ca o plusvaloare. Atat in afaceri, cat si in partea informala.

Concluzia pentru useri: daca vor sa aiba succes, trebuie sa isi cultive in mod constient si temeinic relatiile. Fie ca folosesc sistemele clasice (discutiile face2face, sms-urile trimise de sarbatori/onomastici/zile de nastere, socializarea cu prietenii la o bere), fie ca incep sa foloseasca sistemele electronice create pe web.

Site-uri Web 1.0 – site-urile care se bazau preponderent pe o comunicare unidirectionala firma-user. Continutul site-ului era creat de firma, si userii putea doar sa il foloseasca, eventual sa il comentezeSite-urile Web 2.0 se bazeaza pe useri in proportie covarsitoare. Ele pun la dispozitia lor o platforma, pe care userii o folosesc in interes propriu. Ei incarca propriile unitati de continut, ei isi aduc prietenii si isi fac noi cunostinte. Ex: youtube (upload video), flickr (upload foto), digg (upload linkuri), yahoo answers (upload intrebari), facebook, myspace, hi5, impulse.bg (relationare cu alte persoane cu interese comune: prieteni, colegi de scoala, parteneri de afaceri)

Credit lui Rash (neogen), ca el a observat primul aceasta situatie.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: