jump to navigation

CPC sau cum sa iti cresti afacerea cu ajutorul netului Martie 22, 2008

Posted by cferseta in neogen.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Zilele trecute vorbeam cu cineva, explicandu-i cum functioneaza CPC-ul. Si la final am reusit sa il conving ca CPC-ul (publicitate contextuala cu costul per click) functioneaza excelent in cazul lui.

Totul tine de calcule matematice si testari.

Stii ca clickul te costa 0.10 euro (la neogen textad).
Aloci 50 eur pentru teste. Asta inseamna 500 de clickuri.
Faci un landing page separat doar pentru cei care iti vin din CPC
Vezi din 500 cati completeaza formularul de contact + cei care te suna (sa zicem 100).
Si din astia, vezi care cumpara (sa zicem 10), si care este LTV (life time value) a clientului (sa zicem 1,000 eur/bucata client).

Investitie 50 eur, venit 10k eur. Ma rog, asta e un caz fericit🙂. Dar nu e singurul.

Cum te asiguri ca nu platesti pe clickuri date de persoane care nu sunt in targetul tau? Aplici niste „filtre”:
– targetezi cuvinte cheie cat mai clare
– textul il faci de asa maniera incat sa fie explicativ, si sa nu dea click neavizatii.

Nu este bulletproof, dar testezi si vezi singur.

In principiu, la CPC merg foarte bine afaceri in care sa vand produse cu valoare mare per unitate: imobiliare, credite, rent-a-car, asigurari, etc. Nu face sens sa faci CPC la Coca-Cola, pentru brand awarness, de exemplu. Pretul per tranzactie e prea mic. Acolo merg alte modalitati de promovare: CPM-ul de exemplu.

Este o prostie, de exemplu daca te intereseaza DOAR numarul de vanzari efective, fara branding, sa iei CPM, sa platesti 5-10eur/mia de afisari, cu o rata de click de 0.5% ar insemna ca platesti 1 eur/click! De 10x mai putin eficient decat in cazul CPC-ului.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: