jump to navigation

Izolarea informatiei si blocajul mental ianuarie 28, 2008

Posted by cferseta in diverse.
Tags: , , , ,
trackback

Era un poveste la un moment dat. 2 limbrici intr-un cacat. Tata si fiu.
Fiul: tata, tata, hai sa iesim si noi afara, sa vedem lumea, poate o sa fie mai bine in alta parte
Tatal: lasa fiule, ca ti-e bine si cald aici. De ce sa te risti?
Morale povestii: este foarte greu pentru majoritatea sa iasa din zona de confort.

Ce am observat. La mine si la altii. Sunt multe situatii in care crezi ca nu mai ai noroc. Esti blocat intr-o pozitie naspa, trimiti cv-uri, nu te suna nimeni, sau ai o firma care te tine blocat… Situatii fara iesire, din care la un moment dat ajungi sa te resemnezi.

Unora li se pare normal sa castige 1000 de eur /zi, in timp ce altii se chinuie sa castige 100 eur/luna. Si intervine frustrarea. „Eu de ce nu pot? Ca nu am avut noroc, ca nu sunt educat, ca nu am pile, ca nu ma duce capul, etc”. Marea majoritate a frustratilor nu fac nimic ca sa iasa din aceasta stare. Se multumesc sa gaseasca scuze si sa se complaca. Tipologia limbricului tata.

Oamenii INCA traiesc intr-o izolare mentala fantastica. Stiu persoane cu super potential care sunt blocati in joburi de 2 lei. Si imi dau seama ca daca le dau un branci mai puternic, o sa decoleze. De ce nu o fac ei singuri? Pentru ca nu isi dau seama ca mai exista si alte sanse. Pentru ca au ochelari de cal. Pentru ca gandesc secvential si incorsetati de cum i-a programat societatea sa gandeasca. Ei nu (mai) viseaza. Asta e o mare greseala.

Daca ai noroc, odata si-o data o sa ai un moment de clarviziune. Este acel moment EVRIKA, in care zici: „Cat de prost am fost ca nu m-am gandit pana acum la asta! Am pierdut atat de mult timp” Si atunci pare totul evident. Dar atat timp cat ai stat incorsetat, nici nu iti puneai problema ca poti iesi la lumina.

Sfatul meu:

1. pune-ti problema ca esti incorsetat. Si ca esti la 2 pasi de o descoperire geniala, care o sa iti transforme viata. (ai da dovada de aroganta sa zici ca nu e asa). Exact ca la intrunirile AA din filme. Primul pas este acceptarea adevarului. 🙂

2. THINK BIG

3. Gandeste-te cum ar arata acea solutie ideala pentru tine. Analizeaza. Pune problema „what if” . Incearca sa provoci descoperirea.

Incearca sa realizezi ca sunt nenumarate oportunitati langa tine. Sa depasesti izolarea informatiei si izolarea mentala. Sa vezi lumina. Sunt atatea posibilitati pe lumea asta, incat cel mai mare obstacol de depasit este doar mintea ta. Trebuie sa vizualizezi situatia si succesul.

Comentarii»

1. Mircea Scarlatescu - ianuarie 31, 2008

Auzi, tu ma sperii cu posturile astea. Sunt foarte adanci.

Perfect adevarate dar foarte adanci. Mai am si eu nevoie de cate un branci din asta din cand in cand…. recunosc

2. cferseta - februarie 1, 2008

Hehe. Ia citeste-l pe urmatorul :). Si mai am inca unul pe teava, dar ala e atat de adanc, incat imi este greu sa il pun intr-o forma citibila.

Mersi pentru comentariu 🙂


Lasă un comentariu